Får man ha vad man vill på sitt kontor?

En kollega har doftljus på sitt kontor. Nu spenderar jag inte mycket tid där, men i början störde jag mig, samtidigt som det är ju hens kontor att bo in sig i. Nu har jag antingen vant mig eller så har ljusen avtagit med tiden.

Sedan har vi ett rum där finns det något elektroniskt tjutande (som brukar komma från vissa elcentraler och grendosor mm), som jag stör mig något enormt på. En gång i tiden var det tänk att jag skulle haft kontor där, men som tur är de uthyrt på annat håll nu.
 
En kollega har doftljus på sitt kontor. Nu spenderar jag inte mycket tid där, men i början störde jag mig, samtidigt som det är ju hens kontor att bo in sig i. Nu har jag antingen vant mig eller så har ljusen avtagit med tiden.

Sedan har vi ett rum där finns det något elektroniskt tjutande (som brukar komma från vissa elcentraler och grendosor mm), som jag stör mig något enormt på. En gång i tiden var det tänk att jag skulle haft kontor där, men som tur är de uthyrt på annat håll nu.

Fy! Nu är jag doftkänslig så någon som sprider stank omkring sig skulle inte funka i min närhet.
 
För min del får man ha hur fula eller konstiga saker man vill, men saker som låter eller rör sig kan bli jobbigt i längden. Nu har jag eget rum, men om jag delade rum eller satt i kontorslandskap skulle jag inte uppskatta något extra konstant bakgrundsljud eller en rörelse i ögonvrån.

Små fulsöta saker har jag också :D Har t.ex. två prydnadskatter jag fick i present, de hade verkligen inte någon plats hemma men vid datorn på jobbet ser de riktigt gulliga ut :up:
 
På mitt jobb luktar saker normalt sett inte hallon så saker ska lukta bra illa för att någon skulle klaga. Däremot när folk tog in burkar med bajs (bokstavligen) på sina rum så utfärdades ett allmänt förbud mot det eftersom det är äckligt. Personligen är jag inte speciellt känsligt men tickande ljud gör mig skitstressad av någon anledning så en klocka som tickade högt skulle jag slänga ut. Annars är det mesta ok så länge det går att dölja med att ta på sig hörlurar.
 
(Självklart inget kränkande, olagligt osv osv)

Ja, vad säger ni? Skulle du tåla att en kollega hade något du tyckte var anskrämligt fult på sitt skrivbord i det rum ni delade? Eller får var och en ta med vad den vill? Vad skulle störa dig? Var går din gräns? Vid en 20-30 cm stor kinesisk katt som vinkar? Frågar för en vän :angel:

Visa bifogad fil 27161
Nä den där vill jag inte ha i ett kontor!
Kastade till och med ut mig egen klocka då den tickade för högt och orytmiskt :cool:
 
På mitt jobb luktar saker normalt sett inte hallon så saker ska lukta bra illa för att någon skulle klaga. Däremot när folk tog in burkar med bajs (bokstavligen) på sina rum så utfärdades ett allmänt förbud mot det eftersom det är äckligt. Personligen är jag inte speciellt känsligt men tickande ljud gör mig skitstressad av någon anledning så en klocka som tickade högt skulle jag slänga ut. Annars är det mesta ok så länge det går att dölja med att ta på sig hörlurar.
Bajs? Nu funderar jag på var du jobbar...:idea:
 
Tja.. jag kunde inte låta bli utan har den här på kontoret :D

38955159_10155836225686819_502850497523220480_n.jpg


Sen har jag något som både låter, är underhållande, störande och ibland kommer det rena stinkbomber som utrymmer mer än bara mitt kontor.

28795651_10155469478816819_4934254604967037187_n.jpg
 
Jag tycker att det är självklart att man får ha vad man vill vid sin arbetsplats. Dvs så länge det inte är olagligt, väcker anstöt, luktar, låter och så. För många är det en enormt viktig grej att man får göra sin arbetsplats personlig med saker som betyder något.
 
Jag stör mig inte alls, förutom nu när jag suttit i kontorslandskap utan fasta platser. Vi ska kunna sitta var som helst, då retar det mig när folk ändå sätter upp bilder på barnbarnen, kom-ihåg-lappar och mutar in platser som personliga. Annars får man ha vad man vill, bara jag slipper. Jag har aldrig haft någon form av personlig utsmyckning på mina arbetsplatser. Tydligen är det udda, eftersom en kollega vägrade tro på att jag hade barn eftersom jag dels inte pratade om dem på jobbet, dels inte hade kort på dem vid datorn (eller som skärmbakgrund). Ytterst märklig situation.
 
Jag stör mig inte alls, förutom nu när jag suttit i kontorslandskap utan fasta platser. Vi ska kunna sitta var som helst, då retar det mig när folk ändå sätter upp bilder på barnbarnen, kom-ihåg-lappar och mutar in platser som personliga. Annars får man ha vad man vill, bara jag slipper. Jag har aldrig haft någon form av personlig utsmyckning på mina arbetsplatser. Tydligen är det udda, eftersom en kollega vägrade tro på att jag hade barn eftersom jag dels inte pratade om dem på jobbet, dels inte hade kort på dem vid datorn (eller som skärmbakgrund). Ytterst märklig situation.
Men så märkligt O_o
Av din kollega alltså!
 
Fast ni som stör er på ljud, jag sitter så jag hör skrivare, micros som piper och kaffemaskinen. Är det något ni skulle störa er på?
Jag är otroligt ljudkänslig men har lärt mig hantera det mesta förutom flams och skrik (jobbar med väldigt unga personer så det kan flummas ganska mycket ibland). Däremot är jag en av två som har skrivare hos sig, så ibland får jag gömma mig i pentryt eller på annat ställe när kollegor (gärna utan förvarning) börjar skriva ut 100+ kopior av något :cautious::mad:

Som tillägg i sporta-diskussionen; själv brukar jag använda uttrycket "jobba".
"Idag jobbar jag grå tröja" eller om någon frågar om jag kan göra något kan jag skämtsamt svara "jag jobbar inte så".
 
Jag stör mig inte alls, förutom nu när jag suttit i kontorslandskap utan fasta platser. Vi ska kunna sitta var som helst, då retar det mig när folk ändå sätter upp bilder på barnbarnen, kom-ihåg-lappar och mutar in platser som personliga. Annars får man ha vad man vill, bara jag slipper. Jag har aldrig haft någon form av personlig utsmyckning på mina arbetsplatser. Tydligen är det udda, eftersom en kollega vägrade tro på att jag hade barn eftersom jag dels inte pratade om dem på jobbet, dels inte hade kort på dem vid datorn (eller som skärmbakgrund). Ytterst märklig situation.
Jag har ett foto på mina kolleger som skärmbakgrund, men inga på mitt barn. Undrar vad din kollega skulle säga om mig?

Angående trådens ämne har jag lite för mycket personliga tillhörigheter på kontoret men det är inte utsmyckning utan mest kläder, skor och handdukar eftersom jag cykelpendlar. Jag har en bra dialog med de jag delar rum med angående det här och hoppas att de säger till om det blir problem. De har rätt mycket grejer här själva :D
 
För många är det en enormt viktig grej att man får göra sin arbetsplats personlig med saker som betyder något.
Varför är det så, egentligen? Vad får en ut av det? För mig har det alltid gått en skarp gräns mellan jobb och privat, men så är jag en privat person i allmänhet iofs. Antar att det spelar in.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 053
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 559
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Vill prova och se om två av mina katter kan tåla varandra så båda två kan bo inomhus tillsammans. Dom är helt olika i personligheten...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp