Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Knuzze

Trådstartare
Min pojkvän och hans kompisar ska ner till tyskland i sommar, och de ville att jag skulle följa med ner. Frågan är om DE får ta med alkohol in i sverige när jag sitter i bilen som är under 20 år?
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

När vi var på klassresa i gymnasiet så var vi 8 elever mellan 18-19 allihopa och lärarna köpte med sig sprit hem (japp, festligt värre!) i bilen utan att det var något problem. Men jag vet inte om det ska vara så egentligen...
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Du får ju gå på bolaget när du har barn med dig.
Jag var med mamma på en tysklandsresa när jag var 17, det var inga problem alls.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Ja, däremot får inte DU ta in. Jag har inte haft problem med att få hem min sprit innan i alla fall.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Du får ju gå på bolaget när du har barn med dig.
Jag var med mamma på en tysklandsresa när jag var 17, det var inga problem alls.

Men du får knappast som 20-åring handla på bolaget om du har en 17-åring med dig och de kan misstänka langning.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Men du får knappast som 20-åring handla på bolaget om du har en 17-åring med dig och de kan misstänka langning.

fast hu ofta bryr dom sig? Jag har aldrig hört talas om någon som har blivit nekad för att dom har haft unga personer med sig.

Jag var med min syster på systemet flera gånger när jag var 18-19år och hon var 24-25, har aldrig blivit ifrågasatta. Hon betalade och leggade och jag packade.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Jag har nästan aldrig varit med om att de inte leggat kompisarna om man är flera men inte alla handlar.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Jag har aldrig varit med om att de inte kollat legg på även kompisarna.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Det är lugnt, det är deras ålder och deras ransoner det handlar om.
Om det t ex är tre personer i bilen och två är över 20 får de ha med sig 2 ransoner. Är det däremot mer än så kan det bli problem.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Jag har blivit leggad massvis med gånger på systemet när jag varit där med syrran eller exet. Kanske beror på hur ung man ser ut också?
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Ja det borde de få!
När jag fyllde 20 tog jag och fyra av mina 19 åriga kompisar bilen ner till tyskland och köpte upp hela min ranson.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

kl

Och jag/mina vänner blir ALLTID leggade om bara en handlar. Har hänt både i Uppsala, Sthlm, Borlänge... Är 24 år.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

fast hu ofta bryr dom sig? Jag har aldrig hört talas om någon som har blivit nekad för att dom har haft unga personer med sig.

Jag var med min syster på systemet flera gånger när jag var 18-19år och hon var 24-25, har aldrig blivit ifrågasatta. Hon betalade och leggade och jag packade.

Oj det har hänt hur många gånger som helst. Det tillhör snarare undantagen att de inte kollar leg på alla i sällskapet när någon handlar här.

Förra sommaren skulle jag och min sambo köpa två flaskor vin. Han (27) fick inte handla för att jag (också 27) inte hade min plånbok med mig så jag kunde inte visa leg.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

fast hu ofta bryr dom sig? Jag har aldrig hört talas om någon som har blivit nekad för att dom har haft unga personer med sig.

Jag var med min syster på systemet flera gånger när jag var 18-19år och hon var 24-25, har aldrig blivit ifrågasatta. Hon betalade och leggade och jag packade.

De ska neka faktiskt, och man gör så i de fall kassören följer de regler som systembolaget tillämpar, och är påläst samt minns det. Min dotter var med sin pojkvän när hon var 18 och han 22, han fick inte köpa ut.
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Jag fick springa hem och hämta legg en gång när sambon handlade och jag var med!
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Kom på att min syster (31) blev leggad när jag (23 och ser ung ut) köpte en flaska champagne :p
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

fast hu ofta bryr dom sig? Jag har aldrig hört talas om någon som har blivit nekad för att dom har haft unga personer med sig.

Jag var med min syster på systemet flera gånger när jag var 18-19år och hon var 24-25, har aldrig blivit ifrågasatta. Hon betalade och leggade och jag packade.

Kanske beror på var man bor?

När jag och maken handlar får vi allt som oftast visa leg båda två. Visst ser jag rätt ung ut, men maken har blivit tagen som 30+ vid andra tillfällen :angel:

(Alltid lika roligt: "Han är äldre än dig va?" "Äh, ja." "Rätt mycket äldre, antar jag?" "Tio månader...")
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

Jag har blivit leggad massvis med gånger på systemet när jag varit där med syrran eller exet. Kanske beror på hur ung man ser ut också?

fast nu efter att jag är 20år och handlar själv har jag fått legga varje gång...
 
Sv: Får man komma in i sverige med alkohol i bilen med n 17 åring i bilen?

halvt KL.

Även jag, 33 år fyllda, får visa leg varje gång jag handlar på bolaget :p
Enda gången jag inte behövde visa var när jag hade min 9-åriga, 145 cm långa, son med mig som sa "mamma, mamma" hela tiden :up: Då anade dom väl iaf att jag inte var under 20 :D
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 885
Senast: Sel
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 321
Senast: sthu
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 503
Senast: Guldaskig
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 272
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp