Får man lov

C

C_L

Att göra en flamsig skriktråd på Barock?

Jag är trött, jag är utarbetd, jag är slut som människa.


Då ringer Organisatören och berättar att hon har en "Surprise"









Jag ska träffa Philippe Karl på Fredag :eek: :eek: :eek:





:bump: YYYAAAAAAA yes yes yes yes yes.:bump:


Så. Sorry Kunde inte bärga mig.

Är det nu man ska bli nervös?
 
Sv: Får man lov

Men du... NU blev jag avis....
Ställ massor av frågor, och rapportera ALLT!:bow:
 
Sv: Får man lov

Såklart, måste jag, hoppas det finns utrymme för mina frågor, det är några timmars teori och samtal så det ska nog frågas :D

Kan man vara så pinsam att man tar med böcker för en liten signering? :o

Han är ju ändå min idol liksom :angel:
 
Sv: Får man lov

Klart du kan! Ta med alla böcker du vill. Fråga måste man ju kunna göra :D

Berätta här sedan! *Nyfiken*
 
Sv: Får man lov

Och fy för dig för att du inte behöver en "caddie" nere på föreläsningen!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag vill också vara med! *barnsligt tjurig min*
 
Sv: Får man lov

:eek: Nu blir det teorilektion gånger 10 nästa gång jag kommer till dig!!
 
Sv: Får man lov

Vem är denna person?
Frågar ett pucko:crazy: ...va snälla:o


:bow: Tack, för att jag inte är det enda puckot här på barock, där tydligen alla känner allt och alla och vet namnet på varenda snubbe.

/IH, som inte heller har en aning :confused: :confused: :confused:
 
Senast ändrad:
Sv: Får man lov

Philippe Karl bör väl betraktas som en av de levande ridmästarna.

Han har många intressanta teorier och kan sannerligen ta fram väldigt bra saker ur hästar, både från ryggen och på töm.

Det finns ganska mkt litteratur som beskriver hans arbete och han har även en skola för ryttare som får lära sig att lära vidare hans speciella syn på saken.

Han skiljer sig lite från mängden både i det att han gör lite annorlunda saker, inte bara det gamla vanliga samt att han sällan sticker ut själv, det är mer andra som håller fram honom, som jag nu då. :angel:

Det är en ära att få träffa honom även om det är som en i mängden på en teorilektion, jag känner stor vördnad inför morgon kväll.

Kan ni läsa något om honom, låna en bok eller så, så ta chansen!


- Carola, som packar - :D
 
Sv: Får man lov

Jag och några kompisar har tittat på hans filmer och läst hans böcker. Vi började för ca tre år sen. Skulle vara jättekul att se honom i verkligheten.

Det som var väldigt spännande var att först se PK - sen tex Kottas video - och så PK igen - Då ser man att PK är lite...slarvig? Och sen att Kottas är lite ...stel...?

Deras olikheter gjorde att man lärde mer, förstod mer. Det som blev lite en besvikelse för mig var att se dvd:n som kom efter de tre videosarna. Utvecklingen var såååå lovande, men hade inte kommit dit den borde ett år senare. Jag skulle väldigt gärna vilja fråga PK om hur han resonerar när han höjer framdelen så mycket - hur han tänker för att behålla sambandet genom hästen (Jag är ute efter "durchlässigkeit", fast på svenska) - jag hade önskat att hans metod hade gett ett tydligare bättre resultat....

- Kommer du åt att fråga, så tala om!! mvh/T_B :idea: :D
 
Sv: Får man lov

VA!?!?!?!?

Ta med mig!!!!

Det är min idol också! Jag har hans bok och första videon:bump: :bump: :bump:
Ska önska mig de andra sen!!


Oh...va roligt!

Hälsa från mig:D
 
Sv: Får man lov

I första videon pratar han väl om att han vill att hästen lägger bak tyngden.

Det var dock längesen jag såg den.
 
Sv: Får man lov

Ok....

Snabb sammanfattning...har inte sa mkt tid eller egen dator.

Har fatt manga manga svar, fast ännu fler fragor...:crazy:

Hade en stund i solen, alltsa privat samtal där jag bade kunde bjuda honom till Sverige samt fraga specialarfragor.

Under teorilektionen kunde jag ocksa fraga fragor men det var här, dessa svren jag fick, som gav upphov till ÄNNU fler fragor *frustrerad*

Vi pratade bla. om reprogramering, och jag mitt ljusuvud tystade ALLIHOP; Tom. PK själv genom att frga om DEprogrammering, oj vad det blev tyst, sen log han o sa att det var ju kul med intressanta fragor :o :angel: men det krävde en del eftertanke sen svarade han tyvärr inte SA ingaende som jag hade önskat pa det, sa, ja svar har jag i alla fall och det ska jag presentra senare.

Jag fick ocksa en massa svar pa det här med reinback och VARFÖR han gör sa.

Jag fick ocksa en djupare respekt och är överygad om att en clinic tillsammans med honom och AVG skulle vara mkt spännande.....:angel:

Jag ska sammanfatt allt ordentligt nästa vecka, nu maste jag jobba.


:D
 
Sv: Får man lov

Snälla ni som känner varandra och vet vad ni menar med alla förkortningar hjälp en oinvigd med att skriva ut hela namnet eller det förkortningen står för. Det är så tråkigt att inte kunna hänga med.:cry: :cry:
 
Sv: Får man lov

Förkortningar är ju vanligtvis tränare och ryttare. Och som du läst i medlemsreglerna, när du blev medlem här på bukefalos får man inte diskutera tränare och ryttare, så att det utmynnar i skitsnack och påhopp.

Vi har haft diverse jobbiga diskussioner som har lett till att trådar raderats och stängts. Därför är vi lite mer hemlighetsfulla nu för tiden.

Men PK står ju för namnet som C_L berättar om Philippe Karl och AVG, gissar jag står för Anky Van Gruenswen, som håller på med rollkur/hyperflexion.

Mvh

IngelaH
moderator, som nu får stå med skammen i stället för nån annan :angel:
 
Sv: Får man lov

Har letat efter hans filmer/böcker...någon som kan hjälpa mig med detta ;)
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 155
Senast: ptr
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Stefffie
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 479
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva lite här för jag har ganska så mycket ensam känslor och då känns det som det iallafall hjälper lite att skriva här...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 034
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp