får man skjuta ihjäl nåns katter hur som helst?

CA

Trådstartare
När vi hade flyttat alla grejer till vår nya gård skulle vi upp och hämta våra katter, dom som flyttat dit var där och höll på med huset.

jag gick ner till gödselplattan för att kolla så att inga grejer var glömda och då såg jag 2 svarta plastpåsar kligga där :eek: jag gick fram och öppnade ena påsen och där i låg min katt!! Min älskade bonnkatt som jag skaffade är jag flytade dit! i den andra påsen låg familjens katt Tissetass...

Dom var båda skjutna ....

Efter en tid började jag bråka med han som bodde där, han retade sig på att min häst gick i en hage utan för deras gräns ( :confused: måste han ju fatta att d inte e hans mark) och sa 5 ggr att jag skulle dra åt helvetet och att jag skulle ta min hamburgejävel och dra åt helvete! (han är 30 år hm hm)

Men får han skjuta våra katter så?
 
Men... tog ni inte med era katter direkt när ni flyttade?? Lämnade ni dem där ensamma? Eller hade ni nån kattvakt? :confused:
 
Nej, man får inte skjuta katter annat än om de kan antas vara förvildade och aldrig i tätbebyggt område. Eftersom katterna låg i påsar vid gödselstacken så visste karl:devil: att det var er katt. Jag skulle anmäla det hela även om det antagligen inte blir något av det.

Har han djur själv?
 
Jag hade ialla fall polisanmält honom. Vilken idiot!!!!! Om han sen lägger sig i att din häst går på mark som inte är hans så bevisar ju det bara att han är en jubelidiot!!! :mad:Hoppas att det går bra och jag är ledsen för dina katter :( /Fia
 
vi hade flyttat alla saker på samma dag, och när vi lastat av sista flyttlaset åkte jag tillbaka och skulle hämta katterna....

gisssa om jag blev lessen när jag såg min Kio ligga där i påsen...
 
han har en jakthund,,,,,fast den verkar han inte bry sig så mkt om, för när han vattnar hunden går han inte in i rastgården, utan häller vattnet genomgallret i skålen...

Katterna var tama....
 
Men herregud!

Hade det varit mina katter han skjutit så hade jag slagit ihjäl gubbjä**ln :mad:

Självklart ska du polisanmäla, tveka inte änns. Hoppas bara polisen tar det på allvar och sätter åt idioten.
 
jag fattar inte att han kunda vara så totalt .....du i huvet att skjuta katterna! Ändå isste han att dom vara våra!! fattar inte det
 
Det kan ju faktiskt vara så att han sköt dem för att han visste att det var era katter! Anmäl honom, det är olagligt att skjuta katter! :mad:
 
Polisanmäl honom!!

Tur för honom att det inte var mina katter!!!

Isåfall hade det antagligen inte varit någon kvar att polisanmäla, troligen tre svarta plastsäckar på gödselplattan....två små och en stor.

Jävlar vad jag blir arg!!!!!!

FAN FAN FAN!

Skitgubbe!

Polisanmäl idioten! :devil: :devil:

/Kung Tulle
 
hehe, jag blev så full i skratt när jag läste ditt inlägg :D men visst, jag vet inte hur många gånger jag tänkt samma sak som du, att lägga honom i svart påse :devil:

jag ska nog polisanmäla honom, jag älskade ju dom 2 så mkt, speciellt min första katt kio...
 
Var det längesedan?
Kan väl inte polisanmäla efter lång tid..... :confused:
 
skjut den jäveln!!!
du ska absolut polisanmäla!
fan vad vansinnig man blir när man får bevis på att det finns folk till allt.
 
jag tycker att du ska ringa polisen och stå på dej även fast de (polisen) skulle avråda dej. detta är ju allvarligt!! inte fan skulle man kunna strunta i en polisanmälan om man skulle skjuta en människa...??!!
 
Hur många katter har ni o varför fick inte dessa följa med flyttlasset då?

tror inte att det är försent... :confused:,men jag vet inte :D
 
precis när vi lämnat lasset (till vårt nya hus 10 minuter därifrån) så cyklade jag upp och skulle hämta katterna...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 614
Senast: dpmatte
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 100
Senast: Lobelia
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 321
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp