Får man skriva vad som helst i reklam?

vallhund

Trådstartare
Det handlar om någon manick som sänder ut ljud som botar alla problembeteenden hos hund, exemplet är skällande hundar, hittade annonsen i en artikel på gp.se

"Visste du att på vissa ställen tar man itu med klagomål om högljudda hundar genom höga böter, och till och med fängelse för ägare till störande jyckar? Om skällandet fortsätter, efter varning, kan hunden bli omhändertagen och ägaren blir förbjuden att skaffa någon ny…

Om du älskar din hund, men den är lite hetsig och aggressiv, då är det ännu viktigare att få stopp på det dåliga beteendet, genast.

Varför? För att i vårt land tas den hund som har attackerat någon (om så bara med ett litet nafsande) genast från sin ägare och avlivas… "

Fetat av mig, det är väl den meningen som verkar syfta på svenska förhållanden.
 
Framför allt låter det väl inte alls som att de beskriver Svenska förhållanden? Snarare Danska.
Jag tror att jag också har fått reklam för den där prylen på facebook, fast då på engelska givetvis. Ljudbestraffning, hundarna ser vansinnigt låga och olyckliga ut i reklamen och jag har rapporterat den flera gånger.
 
Framför allt låter det väl inte alls som att de beskriver Svenska förhållanden? Snarare Danska.
Jag tror att jag också har fått reklam för den där prylen på facebook, fast då på engelska givetvis. Ljudbestraffning, hundarna ser vansinnigt låga och olyckliga ut i reklamen och jag har rapporterat den flera gånger.
Gilla på att du anmält:love:
 
Det handlar om någon manick som sänder ut ljud som botar alla problembeteenden hos hund, exemplet är skällande hundar, hittade annonsen i en artikel på gp.se

"Visste du att på vissa ställen tar man itu med klagomål om högljudda hundar genom höga böter, och till och med fängelse för ägare till störande jyckar? Om skällandet fortsätter, efter varning, kan hunden bli omhändertagen och ägaren blir förbjuden att skaffa någon ny…

Om du älskar din hund, men den är lite hetsig och aggressiv, då är det ännu viktigare att få stopp på det dåliga beteendet, genast.

Varför? För att i vårt land tas den hund som har attackerat någon (om så bara med ett litet nafsande) genast från sin ägare och avlivas… "

Fetat av mig, det är väl den meningen som verkar syfta på svenska förhållanden.

Det fetade är ju inte ens sant! Dvs de ljuger.
Och reklamen har väldigt konstigt språk, man märker att den är översatt (och det på ett dåligt sätt).
 
Det fetade är ju inte ens sant! Dvs de ljuger.
Och reklamen har väldigt konstigt språk, man märker att den är översatt (och det på ett dåligt sätt).
Jag skickar dig länken så du kan läsa hela. Förmodligen är det uthyrd reklamplats som ansvarig utgivare inte har kontroll över, ibland finns den där (gp.se) o ibland inte.
 
Visserligen får man inte skriva vad som helst i reklam men att det görs är ju ingen hemlighet. Se bara på alla "eminenta" djurfoder, det är så mycket bluff och båg där att man får vara glad om innehållsförteckningen stämmer. (EU;s regler gör bland annat att det bara är tillsatta mineraler som behöver redovisas i hästfoder vilket kan ge problem.) Foder säljs ju ofta med en reklam som ska få kunden att tro att det är det absolut bästa trots att det inte alls är något som inte ens med den bästa vilja i världen kan kallas för bra.
Reklam är ingen information. Det är ett försök till att tjäna pengar och det är dumt att lita på någon som tjänar pengar på att man tror på det hen säger. Bättre att ta reda på fakta själv innan ett eventuellt köp. Rena lögner serveras varje dag och skulle all reklam som inte är sann försvinna hade det inte blivit så mycket kvar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp