Bukefalos 28 år!

Får man svar direkt

Mirre

Trådstartare
När man röntgar knäet, får man svar samma dag då vad det visade? Eller skickas det direkt till vc? Någon som vet?
 
När man röntgar knäet, får man svar samma dag då vad det visade? Eller skickas det direkt till vc? Någon som vet?

Du får svar av den som skrivit remissen.
Det har hänt att röntgenpersonal har gett ett muntligt svar direkt till patienten vilket kan ge upphov till missförstånd.
 
Ok då får jag vänta lite, är semesterstängt på vc här nu.
Om inte den andra vc tar det då förstås.
 
Nu sist som jag var iväg så berättade sköterskan att hon inte fick säga något utan att jag fick vänta in svar från den läkare som skrev remissen. Det kom till sist ett brev från läkaren. Minns dock inte hur lång tid det tog.
 
När man är van vid att röntga djur på klinik och i princip få svar direkt från behandlande veterinär, så kan det bli lätt frustrerande att varken få se röntgenbilderna eller egentligen få konkret svar på vad man kunnat se på bilderna. I många fall kommer det ju bara ett brev på posten där det står att det såg normalt ut.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag blev översprungen av en häst i torsdags. Det kändes som den sprang över mig flera gånger men det tror jag inte. Men det värsta var...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 276
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 017
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp