Får man ta matsäck från hotellfrukost?

Brassneck

Trådstartare
Har bott på hotell några dagar och fascinerat iakttagit folks beteende på frukostbuffén :D
Så vad tycker buke? Får man ta med sig mat från frukosten? Om man jobbar på hotell, stör man sig på folk som gör det eller är det allmänt accepterat? Vad får man ta med? Frukt, kakor, mackor?
 
Har bott på hotell några dagar och fascinerat iakttagit folks beteende på frukostbuffén :D
Så vad tycker buke? Får man ta med sig mat från frukosten? Om man jobbar på hotell, stör man sig på folk som gör det eller är det allmänt accepterat? Vad får man ta med? Frukt, kakor, mackor?
Jag har gjort det, lite diskret dock smugglat ner i väskan för att det känns konstigt men ändå. Maten ska ju ändå ta slut tänker jag..
 
Nej man får inte ta med sig mat från buffén.
En kopp kaffe en frukt eller kaka är inga problem men plockar du med en extra omgång frukost ska du också betala för den.

Vissa hotell är otroligt strikta och jag har varit med om "vakter" som får gå runt och hålla ett extra öga

Diabetikern fd frukostvärdinna/receptionist
 
Har jobbat mkt på hotell, störs inte av det så väldigt själv, men inom rimliga gränser. Har sett många större familjer som smort med sig flera mackor/familjemedlem och nån frukt på det, känns liksom lite väl magstarkt att ta med sig lunch till hela familjen från hotell frukosten... Nån gång har vi faktiskt sagt ifrån och tatt extra betalt när folk plockat med sig mkt. Förklarat vid utcheck att vi tar lite extra betalt för det ni tog med från frukosten, ingen som har sagt nått än utan dom har snällt betalat.

Men en extra kopp kaffe och typ en frukt/macka är väl ok. En del har ju svårt för frukost men måste upp och ta sig till jobb, då tänker jag att man har ju betalat för det så fine ta du med dig den koppen och bananen typ. :)

Man jobbar med så många olika folk och situationer på hotell så man skaffar sig snabbt en viss förståelse/tolerans men en sätter även rimliga gränser ;)
 
Har bott på hotell några dagar och fascinerat iakttagit folks beteende på frukostbuffén :D
Så vad tycker buke? Får man ta med sig mat från frukosten? Om man jobbar på hotell, stör man sig på folk som gör det eller är det allmänt accepterat? Vad får man ta med? Frukt, kakor, mackor?
En frukt kan jag ta med mig, typ ett äpple eller liknande, det känns ändå lite rimligt och kaffe de gånger de har pappersmuggar som är tänkta just för att man ska kunna ta med sig en mugg. Sen har vi vid några tillfällen när vi har bott på hotell och haft en tidig tid att passa fått okej att komma in direkt när de öppnar frukosten och göra mackor och ta med oss just för att vi inte hinner stanna kvar och äta på plats men då har vi pratat med hotellet innan och fått okej på det och många gånger även fått hjälp att plocka ihop en bra frukostpåse.
 
Har jobbat mkt på hotell, störs inte av det så väldigt själv, men inom rimliga gränser. Har sett många större familjer som smort med sig flera mackor/familjemedlem och nån frukt på det, känns liksom lite väl magstarkt att ta med sig lunch till hela familjen från hotell frukosten... Nån gång har vi faktiskt sagt ifrån och tatt extra betalt när folk plockat med sig mkt. Förklarat vid utcheck att vi tar lite extra betalt för det ni tog med från frukosten, ingen som har sagt nått än utan dom har snällt betalat.

Men en extra kopp kaffe och typ en frukt/macka är väl ok. En del har ju svårt för frukost men måste upp och ta sig till jobb, då tänker jag att man har ju betalat för det så fine ta du med dig den koppen och bananen typ. :)

Man jobbar med så många olika folk och situationer på hotell så man skaffar sig snabbt en viss förståelse/tolerans men en sätter även rimliga gränser ;)

Ville lägga till lite, är så länge sen jag jobba i receptionen ^^ men det är ett reellt problem för en del hotell. Kanske mest för det som har många gäster som tar dagsutflykter. Tex på ett hotell där jag jobbade på Island var det många som tog med sig mat till resten av dagen på frukosten och det började kosta restaurangen rätt mkt. Där löste vi det så att vi sålde lunchpacke vid frukosten om folk ville ta med sig, vi informerade också gäster vid incheck om det och vi satte upp små lappar vid frukosten som informerade att man kunde köpa med sig lunch.
 
Har bott på hotell några dagar och fascinerat iakttagit folks beteende på frukostbuffén :D
Så vad tycker buke? Får man ta med sig mat från frukosten? Om man jobbar på hotell, stör man sig på folk som gör det eller är det allmänt accepterat? Vad får man ta med? Frukt, kakor, mackor?

Nej, så är det inte tänkt. Men det är absolut möjligt att fråga om behov finns. Om någon känner sig krasslig eller behöver sova längre än frukosttiden är det inte konstigt att plocka med sig till rummet en liten frukost. Särskilt i dessa tider.

Och behöver man matsäck kanske hotellet kan ordna det eller låta plockas mot en mindre avgift.
 
Ville lägga till lite, är så länge sen jag jobba i receptionen ^^ men det är ett reellt problem för en del hotell. Kanske mest för det som har många gäster som tar dagsutflykter. Tex på ett hotell där jag jobbade på Island var det många som tog med sig mat till resten av dagen på frukosten och det började kosta restaurangen rätt mkt. Där löste vi det så att vi sålde lunchpacke vid frukosten om folk ville ta med sig, vi informerade också gäster vid incheck om det och vi satte upp små lappar vid frukosten som informerade att man kunde köpa med sig lunch.

Jag tycker det är klart bästa sättet, att erbjuda en lösning på behovet snarare än bara ”förbud”. Samma med handdukar och morgonrockar - superbra om det går att köpa och pris finns, glasklarare budskap om att ”ta med sig” är stöld finns inte.
 
Har bott på hotell några dagar och fascinerat iakttagit folks beteende på frukostbuffén :D
Så vad tycker buke? Får man ta med sig mat från frukosten? Om man jobbar på hotell, stör man sig på folk som gör det eller är det allmänt accepterat? Vad får man ta med? Frukt, kakor, mackor?
Ingenting, skulle jag säga. Det är som att ta med sig en matlåda från en buffé. Frukosten är det du kan äta där och då. Kanske typ ett äpple i handen när man går skulle vara ok.
 
Nej det gör man inte.
Finns inget så pinsamt än dessa som breder mängder med mackor som knölas ned i väskan tillsammans med wienerbröd och frukt.
Lika lite som att man tar för mycket på frukostbuffen och inte äter upp det.
Kan tänka mig att ta med 1 frukt eller kopp kaffe om man är på konferens eller liknande.
Men man kan fråga om att ta med mat, det har hänt då man inte känt sig bra och vill gå upp på rummet igen
 
Ville lägga till lite, är så länge sen jag jobba i receptionen ^^ men det är ett reellt problem för en del hotell. Kanske mest för det som har många gäster som tar dagsutflykter. Tex på ett hotell där jag jobbade på Island var det många som tog med sig mat till resten av dagen på frukosten och det började kosta restaurangen rätt mkt. Där löste vi det så att vi sålde lunchpacke vid frukosten om folk ville ta med sig, vi informerade också gäster vid incheck om det och vi satte upp små lappar vid frukosten som informerade att man kunde köpa med sig lunch.

Det är ju jättesmart! Jag hade gärna tagit med mig några mackor från buffén om jag kunde betala för det. Är glutenintolerant så ibland kan det vara svårt att få tag i en bra lunch ute om man är på vift.
Jag är alldeles för feg för att ta mat på frukosten. Vågar knappt ta med ett äpple...

Satt bredvid en familj några dagar som uppenbart hade ett extra barn uppe på rummet som av okänd anledning inte var med på frukosten. Då gjorde de en bricka till den och tog med upp, det kändes liksom helt ok. Men att se gubbar med kostym smussla med servetter känns lite weird. De har nog råd att betala för sig.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 095
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 815
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 527
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 192
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp