Får man tävla på ett med cherry rollers?

Castelino

Trådstartare
Jag funderar på att prova på att tävla någon dressyr tävling framöver men förstår inte TR i den här punkten, får man tävla dressyr på ett D ringsbett med cherry rollers? Just detta är från Trust.

Annars rids han oxå
på ett Beris prime super soft, men de har ju inbyggda bettskivor så det har jag förstått att jag inte får tävla på...
 
Jag funderar på att prova på att tävla någon dressyr tävling framöver men förstår inte TR i den här punkten, får man tävla dressyr på ett D ringsbett med cherry rollers? Just detta är från Trust.

Annars rids han oxå
på ett Beris prime super soft, men de har ju inbyggda bettskivor så det har jag förstått att jag inte får tävla på...

Finns inte bettet på bild i (dressyr) TR så är det inte tillåtet är en bra grundregel.
 
Okej, tack! Jag misstänkte det, då får vi nog skippa tävling då eftersom de är de enda betten jag provat som behagar hästen...
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 985
Senast: Jeps
·
Avel Jag har funderat lite kring regeln i TR att dräktiga ston inte får tävla från månad fem och framåt. Är det någon som har någon idé kring...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: Shaggy
·
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
2 803
Senast: Astrid1
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
14 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp