Får man tävla ponny på gagbett?

Ayssha_08

Trådstartare
Hej! Jag undrar allmänt om de är godkänt att tävla ponny på gagbett i hoppning? Eller är det inre ett godkänt bett?
 
Hej! Jag undrar allmänt om de är godkänt att tävla ponny på gagbett i hoppning? Eller är det inre ett godkänt bett?
För att tävla så krävs ett grönt kort och då ingår det att man kan läsa TR (tävlingsreglemente) och där finns all info om vad man får ha och inte får ha.

”P” Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

5. Gags ska vara normalt tränsbett/gags, odelat eller tvådelat.
 
För att tävla så krävs ett grönt kort och då ingår det att man kan läsa TR (tävlingsreglemente) och där finns all info om vad man får ha och inte får ha.

”P” Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

5. Gags ska vara normalt tränsbett/gags, odelat eller tvådelat.
Toppen tack! Har grönt kort men ville bara vara 100 i minnet igen om just detta :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
16
· Visningar
555
Senast: Angel
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
806
  • Artikel
Hästnyheter Idag börjar ett nytt reglemente för ponnymätning att gälla. Det innebär bland annat att FEI-mätintyg kan gälla som svenskt mätintyg och...
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 540
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp