Får man tafsa i förhållande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså detta inlägget var faktiskt inte alls menat varken ironiskt eller roligt men genererade ju skrattisar så jag passar på att ta upp en grej.

Jag upplever det som ganska typiskt att mannen i ett heteroförhållande blir frustrerad av bristen på positiv respons (på sina ageranden eller önskade agerande gentemot sig själv). Hur liksom funkar ens den kopplingen? Jag har aldrig förstått det. Jag har själv relativt lätt för att bli frustrerad, svär dagligen över medmänniskor i min vardag, är varken något bra på relationer eller något fan av samarbete rakt igenom.

Men det jag blir frustrerad över är ju när min person eller vad vi kommit överens om inte respekteras. Eller allmänt brist på respekt för sin omgivning. Hur kan man bli frustrerad av att ens krav (?) på en partner inte uppfylls? Vad missar jag?

Det där är helt vansinnigt. Jag har som tur är ganska begränsad erfarenhet av det, men minns specifikt en man jag träffade som blev både förvirrad och frustrerad över att jag inte ville ligga en kväll. Så han försökte igen, och igen, och igen. Det var sista gången jag träffade honom. Det förundrar mig att en person kan tycka att sin egen beröring och sexuella handlingar måste vara så övermänskligt perfekta att han inte för allt i världen kan förstå att de kan vara oönskade. Kom igen liksom. Något som jag själv verkligen uppskattar, eftersom jag själv är känslig för ovälkommen beröring, är de män jag träffat som tagit ett steg tillbaks och sagt "Okej, hur kan jag få dig att känna dig trygg med mig?" och "När/hur/var uppskattar du beröring och inte?" utan att det behöver slå mot hans ego eller göra honom frustrerad. Jag vet om att jag inte alltid är helt enkel att ha att göra med, så frustration och irritation kring det kommer bara göra mig helt sänkt och ja... verkligen precis allt annat än kåt.
 
Jag tror den här videon skulle kunna hjälpa dig att förstå männens frustration.



Alltså. Vet inte riktigt vad jag ska skriva utöver att jag är glad att den absoluta majoriteten av alla män jag har och har haft mitt liv är/var intelligenta och självständiga människor. Vilket exempelvis visas genom att de inte skyller sina tillkortakommanden på kvinnorna i sitt liv, och att de inte köper andra kvinnor för att ligga med - och verkligen inte med argumentet att det är sådant som män behöver och inte får i ett jämbördigt förhållande där de förväntas visa respekt.

En sorglig och sexistisk bild av män visas i din film och jag mycket högre tankar om män som grupp än detta. Sedan om det appellerar till just dig kan jag inte uttala mig om. Men det får stå för dig då.

Då är jag generös och öppnar inte upp frågan om hur kvinnor, flickor och även pojkar exploateras inom sex-industrin och hur män betalar för att utnyttja fattiga människor för sina egna behov. Prostituerade som kuratorer - Give me a break.
 
Alltså. Vet inte riktigt vad jag ska skriva utöver att jag är glad att den absoluta majoriteten av alla män jag har och har haft mitt liv är/var intelligenta och självständiga människor. Vilket exempelvis visas genom att de inte skyller sina tillkortakommanden på kvinnorna i sitt liv, och att de inte köper andra kvinnor för att ligga med - och verkligen inte med argumentet att det är sådant som män behöver och inte får i ett jämbördigt förhållande där de förväntas visa respekt.

En sorglig och sexistisk bild av män visas i din film och jag mycket högre tankar om män som grupp än detta. Sedan om det appellerar till just dig kan jag inte uttala mig om. Men det får stå för dig då.

Då är jag generös och öppnar inte upp frågan om hur kvinnor, flickor och även pojkar exploateras inom sex-industrin och hur män betalar för att utnyttja fattiga människor för sina egna behov. Prostituerade som kuratorer - Give me a break.

Jag orkade inte se hela, dock håller jag med om den manliga könsrollen som hon lyfter. Problematisk på alla sätt och vis, även för männen. Inget nytt under solen. Att lösningen på männens problem skulle vara att köpa sig till en annan människas kropp är så vidrigt och snevridet att jag vet inte vad. Hitta en bättre lösning på problemet, liksom. Det är många framträdande feminister som drar ett hästlass när det kommer till att förändra mansrollen medan män går och köper sex och gråter ut som lösning. Ugh..
 
Alltså detta inlägget var faktiskt inte alls menat varken ironiskt eller roligt men genererade ju skrattisar så jag passar på att ta upp en grej.

Jag upplever det som ganska typiskt att mannen i ett heteroförhållande blir frustrerad av bristen på positiv respons (på sina ageranden eller önskade agerande gentemot sig själv). Hur liksom funkar ens den kopplingen? Jag har aldrig förstått det. Jag har själv relativt lätt för att bli frustrerad, svär dagligen över medmänniskor i min vardag, är varken något bra på relationer eller något fan av samarbete rakt igenom.

Men det jag blir frustrerad över är ju när min person eller vad vi kommit överens om inte respekteras. Eller allmänt brist på respekt för sin omgivning. Hur kan man bli frustrerad av att ens krav (?) på en partner inte uppfylls? Vad missar jag?
Jag tror att det du missar relaterar till att du inte har erfarenhet av att ha mansprivilegier. Du har alltså aldrig fått det där snopptillägget i form av lite extra bekräftelse hela tiden (typ högre lön för typ samma arbete, jubel över att ha dammsugit vardagsrummet med mera med mera). Om man är van vid stående ovationer, blir frånvaron av dem ett frustrationsmoment.
 
Jag tror den här videon skulle kunna hjälpa dig att förstå männens frustration.

Det hon pratar om är ju att det är jobbigt för män att behöva vara stora och starka och inte få gråta.
Hon tar också upp problemet med att många män inte har en nära vän.
Exakt såna saker som tex feminister vill förändra dvs mansrollen.
Hur detta är kopplat till dina inlägg om sex och ta på kuken förstår jag inte.
 
Alltså. Vet inte riktigt vad jag ska skriva utöver att jag är glad att den absoluta majoriteten av alla män jag har och har haft mitt liv är/var intelligenta och självständiga människor. Vilket exempelvis visas genom att de inte skyller sina tillkortakommanden på kvinnorna i sitt liv, och att de inte köper andra kvinnor för att ligga med - och verkligen inte med argumentet att det är sådant som män behöver och inte får i ett jämbördigt förhållande där de förväntas visa respekt.

En sorglig och sexistisk bild av män visas i din film och jag mycket högre tankar om män som grupp än detta. Sedan om det appellerar till just dig kan jag inte uttala mig om. Men det får stå för dig då.

Då är jag generös och öppnar inte upp frågan om hur kvinnor, flickor och även pojkar exploateras inom sex-industrin och hur män betalar för att utnyttja fattiga människor för sina egna behov. Prostituerade som kuratorer - Give me a break.
Jag orkade inte se hela, dock håller jag med om den manliga könsrollen som hon lyfter. Problematisk på alla sätt och vis, även för männen. Inget nytt under solen. Att lösningen på männens problem skulle vara att köpa sig till en annan människas kropp är så vidrigt och snevridet att jag vet inte vad. Hitta en bättre lösning på problemet, liksom. Det är många framträdande feminister som drar ett hästlass när det kommer till att förändra mansrollen medan män går och köper sex och gråter ut som lösning. Ugh..

Det var väl inte oväntat att ni skulle avfärda kvinnan för att hon är en sexarbetare. Tycker hon hade mkt vettigt att säga.
Men saker jag tänkte på var att hon nämnde att sex är stort behov och det är något som gör att man känner sig älskad.
Bara det kan ju skapa frustration. Samt att kvinnor behöver en känslomässig koppling för att kunna ha sex medan det är tvärtom för män.
Lite generalisering men tror ändå det är en skillnad där som gör att det kan krocka i ett förhållande.

Jag såg en bättre video där det inte var en sexarbetare som pratade. Men kan tyvärr inte hitta den nu...
 
Det var väl inte oväntat att ni skulle avfärda kvinnan för att hon är en sexarbetare. Tycker hon hade mkt vettigt att säga.
Men saker jag tänkte på var att hon nämnde att sex är stort behov och det är något som gör att man känner sig älskad.
Bara det kan ju skapa frustration. Samt att kvinnor behöver en känslomässig koppling för att kunna ha sex medan det är tvärtom för män.
Lite generalisering men tror ändå det är en skillnad där som gör att det kan krocka i ett förhållande.

Jag såg en bättre video där det inte var en sexarbetare som pratade. Men kan tyvärr inte hitta den nu...

Jag avfärdar inte kvinnan för att hon är prostituerad. Jag avfärdar sexköp. Väldigt stor skillnad.

Jag behöver inte dina videos för att förstå att sex och närhet är ett stort behov och en stark drift för många människor. Det vi diskuterar i denna tråd är hur folk hanterar denna drift, på sätt som är okej och sätt som inte är okej. Tro mig, mer förståelse för att män behöver ligga behöver jag inte.
 
Det var väl inte oväntat att ni skulle avfärda kvinnan för att hon är en sexarbetare. Tycker hon hade mkt vettigt att säga.
Men saker jag tänkte på var att hon nämnde att sex är stort behov och det är något som gör att man känner sig älskad.
Bara det kan ju skapa frustration. Samt att kvinnor behöver en känslomässig koppling för att kunna ha sex medan det är tvärtom för män.
Lite generalisering men tror ändå det är en skillnad där som gör att det kan krocka i ett förhållande.
Klart att sex är ett stort behov hos människan, det är liksom en ganska avgörande drift för att vi ska kunna fortsätta att finnas till. Så är det ju hos alla levande varelser. Och nej, kvinnor behöver absolut inte alltid ha en känslomässig koppling för att kunna ha sex.

Sen dom som köper sex, ofta är det folk med ett sexmissbruk. Det är inte en grupp som jag tycker man kan relatera till normalt fungerande män.
 
Klart att sex är ett stort behov hos människan, det är liksom en ganska avgörande drift för att vi ska kunna fortsätta att finnas till. Så är det ju hos alla levande varelser. Och nej, kvinnor behöver absolut inte alltid ha en känslomässig koppling för att kunna ha sex.

Sen dom som köper sex, ofta är det folk med ett sexmissbruk. Det är inte en grupp som jag tycker man kan relatera till normalt fungerande män.

Ja, precis.

Det där är ju OT.
Men hur vet du att det bara är dom med sexmissbruk ?
 
Jag avfärdar inte kvinnan för att hon är prostituerad. Jag avfärdar sexköp. Väldigt stor skillnad.

Jag behöver inte dina videos för att förstå att sex och närhet är ett stort behov och en stark drift för många människor. Det vi diskuterar i denna tråd är hur folk hanterar denna drift, på sätt som är okej och sätt som inte är okej. Tro mig, mer förståelse för att män behöver ligga behöver jag inte.

Du förstår ? Men nu var det ju riktat till @the_connemara då hon inte förstod ?
 
Du förstår ? Men nu var det ju riktat till @the_connemara då hon inte förstod ?

Nja, nu var det ju visserligen mitt inlägg som du svarade på denna gång och skrev att du letade efter fler videos. Det behöver nog varken jag eller någon annan i denna tråd. @the_connemara skrev såhär:

"Jag upplever det som ganska typiskt att mannen i ett heteroförhållande blir frustrerad av bristen på positiv respons (på sina ageranden eller önskade agerande gentemot sig själv). Hur liksom funkar ens den kopplingen? Jag har aldrig förstått det."

och

"Hur kan man bli frustrerad av att ens krav (?) på en partner inte uppfylls? Vad missar jag?"

Hon skriver ingenstans att hon inte har förståelse för (män)niskors sexuella behov, utan enbart hur dessa ofta tar sig uttryck i en heterosexuell relation. Jag tror alltså inte hon behöver vidareutbildning i ATT män har sexuella behov. Liksom, det vet vi alla.

Min egen man skulle gärna ha sex varje dag om han fick välja. Kanske till och men ännu oftare. Han tafsar inte på mig ändå när behovet faller sig på och blir frustrerad över utebliven positiv respons. Skulle han behöva mer sex i livet så ser jag hellre att han har det med andra än att han sätter press på mig pga att han själv har en uppfattning om att just jag ska se efter hans behov.
 
Ja. Och det verkar, generaliserat, ta sig olika uttryck. Kvinnan är ledsen och tar det som att förhållandet är dött, medan mannen blir irriterat frustrerad för att han inte får utlopp för sitt behov.
Och då blir en del män farliga för kvinnor. Både för den kvinna de lever med, i förekommande fall, och för andra kvinnor. Inklusive prostituerade kvinnor.
 
Det var väl inte oväntat att ni skulle avfärda kvinnan för att hon är en sexarbetare. Tycker hon hade mkt vettigt att säga.
Men saker jag tänkte på var att hon nämnde att sex är stort behov och det är något som gör att man känner sig älskad.
Bara det kan ju skapa frustration. Samt att kvinnor behöver en känslomässig koppling för att kunna ha sex medan det är tvärtom för män.
Lite generalisering men tror ändå det är en skillnad där som gör att det kan krocka i ett förhållande.

Jag såg en bättre video där det inte var en sexarbetare som pratade. Men kan tyvärr inte hitta den nu...
Jag behöver inte känslomässig koppling för att ha sex.
 
Jag behöver inte känslomässig koppling för att ha sex.
*Spinner vidare*
Inte jag heller, däremot behöver jag känna mig trygg eller snarare frånvaro av otrygghet. Jag skulle nog ha mer sex om jag inte ständigt oroade mig för att få mina gränser övertrampade. Som det diskuterats i andra trådar så har ju många kvinnor med mig erfarenhet av att man hela tiden får freda sig även under sexet, att en del män (för många) envisas med att försöka införa delar i sexet man inte vill vara med om trots att man visar eller säger till om att man inte är intresserad av det. Det är verkligen något som gör att jag undviker att ha sex med män som jag inte grundligt "utrett" innan.
 
*Spinner vidare*
Inte jag heller, däremot behöver jag känna mig trygg eller snarare frånvaro av otrygghet. Jag skulle nog ha mer sex om jag inte ständigt oroade mig för att få mina gränser övertrampade. Som det diskuterats i andra trådar så har ju många kvinnor med mig erfarenhet av att man hela tiden får freda sig även under sexet, att en del män (för många) envisas med att försöka införa delar i sexet man inte vill vara med om trots att man visar eller säger till om att man inte är intresserad av det. Det är verkligen något som gör att jag undviker att ha sex med män som jag inte grundligt "utrett" innan.
Håller med.
Plus att jag kan undvika hångel eller närmanden även om jag är sugen om känslan hela tiden är att vi oundvikligen hamnar vid penetration om inte jag uttryckligen och väldigt tydligt stoppar innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
7 238
Senast: Sassy
·
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 280
Senast: Tualma
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 085
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
9 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Ögonlapp
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp