Får man tafsa i förhållande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast kvinnan har väl ändå lite ansvar att mannen agerar korrekt ?
Varje individ är ju unik och männen är inga tankeläsare. Många män kanske utgår från vad dom själva skulle uppskatta och så blir det helt fel. För att kvinnan inte känner sig tillräckligt bekväm, trygg med killen eller inte alls uppskattar den typen av beröring.
Jag tror det där med trygghet som pratades om i tidigare i tråden är nåt som många män missar. Det är liksom en nyckel för att man överhuvudtaget ska vilja ligga med en person. Män har ju liksom inte den trygghetsbarriären på samma sätt. Dvs, sannolikheten att mannen blir våldtagen eller att kvinnan gör nåt övergrepp mot mannen är liksom ganska liten. Pga, det fysiska övertaget.
Men du har rätt. Att många män inte fattar det är ju inte kvinnans fel. Men med vetenskapen om det är nog viktigt att vara tydlig.

Dock känns det lite OT.
Då tråden handlar om att tafsa i en relation och då borde den "tryggheten" redan finnas där. Eller ? Jag antar att man inte blir ihop med en person annars...

Ingen är tankeläsare, men alla som vill ha sex bör kunna läsa av kommunikation från den tilltänkta partnern. Det är lite ledsamt när män, och ja jag säger faktiskt män för det är väldigt sällan jag hör en kvinna säga det, påstår att de inte är tankeläsare. Nej, det vet vi alla. Men kommunikation sker hela tiden, inte enbart muntligt, och skulle män bli bättre på att läsa av den kommunikationen så skulle de inte behöva vara tankeläsare.
 
Men kommunikation sker hela tiden, inte enbart muntligt, och skulle män bli bättre på att läsa av den kommunikationen så skulle de inte behöva vara tankeläsare.
Män skulle kunna bli bättre tankläsare absolut.
Men kvinnor skulle inte kunna bli bättre kommunikatörer ?
 
Hmm. Jag måste nog tänka på det lite till.

Tänker du att den ständiga närvaron av bekräftelse gör att en inte förstår att utebliven bekräftelse kan bero på att en passerat någons gränser? Eller att en helt enkelt är mindre benägen att se andra individers gränser (jag har inte tänkt att detta hängt ihop tror jag)?



Jag tänker precis som du och nej @Hero (du fattade alltså inte öht min fråga till tråden) jag ska inte bemöta dig något mer. Jag läste vad du skrev innan du ändrade inlägget med den första videon och betackar mig för att du försöker recensera min sexuella läggning (?) när vi (generellt) diskuterar problem med oönskad beröring.
Jag tänker att ständig (och inte sällan omotiverad) bekräftelse gör att utebliven bekräftelse blir svårare att hantera. Han blir frustrerad. Han blir kränkt. Av bokstavligen ingenting!
 
Män skulle kunna bli bättre tankläsare absolut.
Men kvinnor skulle inte kunna bli bättre kommunikatörer ?

Men ge dig nu! Du har ju fått hur många exempel som helst på att det inte är ovanligt med män som inte ens kan avkoda ett "jag tycker inte om det där" eller ens ett "nej". Och hur charmigt skulle det vara att behöva dra fram det där formuläret för att säkerställa att mottagaren av information har läst det finstilta?

Det finns dessutom gott om män som inte har några som helst problem att anpassa initiativ och beröring till vad partnern uppskattar. Poängen här är ju att vi som i alla andra situationer är olika.
 
Men saker jag tänkte på var att hon nämnde att sex är stort behov och det är något som gör att man känner sig älskad.
Bara det kan ju skapa frustration. Samt att kvinnor behöver en känslomässig koppling för att kunna ha sex medan det är tvärtom för män.
Lite generalisering men tror ändå det är en skillnad där som gör att det kan krocka i ett förhållande.

Jag hade personligen inte känt mig särskilt älskad om jag och min partner hade sex för hans skull. Det hade gett mig jättemycket frustration.

Jag tror knappast att män och kvinnor har olika behov av en djupare känslomässig kontakt för att ha sex, däremot så är det kanske vanligare att män avhumaniserar personen de har sex med. De som köper sex t ex, men helt uppenbart väldigt många andra också.

Män skulle kunna bli bättre tankläsare absolut.
Men kvinnor skulle inte kunna bli bättre kommunikatörer ?
Det är ju en jättevanlig fördom mot traditionella förhållanden, att kvinnan tjatar hål i huvudet på mannen? Jag tror helt ärligt inte att problemet är att kvinnan kommunicerar för lite.
 
Ens egna beteende och handligar påverkar andras handligar och beteende.

Ett exempel för att ni ska förstå.
Om en polis ska arrestera en man. Mannen drar pistol mot polisen och polisen skjuter mannen.
Naturligtvis är det polisens ansvar som sköt mannen även om man råkade hålla i en plastpistol.
Men varför sköt polisen mannen? Jo, för att han drog en pistol ? Har inte mannen något ansvar alls till polisens handling?
Tror ni polisen hade agerat annorlunda om mannen lagt sig på marken med händerna över huvudet ?

1. Påverkar och bestämmer är två olika saker.
2. Ditt exempel är helt orelaterat, myndighetsutövning och aktiv hotbild? Ska vi inte prata om barnen i Afrika samtidigt om vi ändå är igång och pratar extremer?

Läser du ens och tar in det du skriver? Liksom, hjulet snurrar men hamstern är död vid detta laget.

Mvh, en som bad en man att lämna lägenheten och fick den sönderslagen istället. Men det var väl mitt ansvar att han gjorde det.
 
Hej rundgång och :up: @Hero som lyckats få ännu en tråd att handla om sig själv och sina egna tillkortakommanden i relationer.

Jag bommar den här tråden nu men om någon aviserar synnerliga skäl för återöppning så är jag inte den som är den.

/mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 022
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 291
Senast: Tualma
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
10 375
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp