Får som husdjur

Sv: Får som husdjur

:D funkar bra nu som lamm..men vänta om ett par månader!!!!
Hade oxå ett flasklamm ett tag hemma i huset, såg likadan ut fast min hette Alice, hon har blivit stor nu och vart mamma 2 gånger!!!:D:love:
 
Sv: Får som husdjur

Vi har provat!;)

19490731.jpg


De bodde inne sina första 10 dagar då de behövde mat varannan timme, de var knappt hälften så stora som normal lamm och den ena saknade sugreflex...

Här har dock den ena smugit sig in i köket, 4 månader gammal. lite väl stor kanske. Det som hänger runt halsen på henne är min dotter, som försöker ge henne en pus... :D

21249312.jpg


Bägge tjejerna är nu tämligen vanliga unga damer som just fått stifta bekantskap med baggen. De är, tro det eller ej, ngt STÖRRE än sina jämnåriga kompisar som gått med sina mammor. Hur man förklarar det vet jag inte, flasklamm brukar ju bli små... Särskilt när de är så små från födseln...:confused:
 
Sv: Får som husdjur

Får är självklart husdjur liksom kor, grisar o getter!
PL

Precis vad jag tänkte.
Och jag måste få tillägga - fy tusan för att ha får inne. Gött när dom gjort ifrån sig och sen kletat omkring. Jag har aldrig träffat på ett får som haft någon som helst tendens att vara rumsren.
 
Sv: Får som husdjur

Hah vilka minnen som poppar upp. Vi hade ett bagglamm vid namn Obelix som blev bortstött ordentligt som vi nappade upp. Han gick in och lade sig framför spisen i köket under försommaren när altandörren stod öppen, där låg han och väntade på min mor...
 
Sv: Får som husdjur

Jag kom hem sent en natt som tonåring. Smög in i köket och stelnade till. Något lät...från kökspannan...ett väldigt konstigt ljud som inte hörde hemma i ett kök. I en låda låg ett litet lamm - en av fyra - hon döptes lilla Bä och vart aldrig riktigt ok.
Mot hösten kunde hon följa de andra i hagen men vi hittade henne död när hon var 5-6 månader.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955
Övr. Hund Visst är här någon /några som har läst kursen Djurpsykologi: beteende, kognition och relationer hos husdjur via Linköpings U...
Svar
10
· Visningar
890
Senast: dotzie
·
Övr. Barn Mest nyfiken. Jag blev nyss tillfrågad av en flyktigt bekant om jag skulle kunna tänka mig att komma över och prata med hennes...
Svar
18
· Visningar
1 407
Senast: Sel
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 541
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp