Får sommarjobbare lägre lön?

Har jag inte berättat den förut?

Några år senare när jag fick hybris och tänkte att jag kanske skulle ge järnet och bli FRAMSTÅENDE inom mitt yrke blev jag livrädd att någon skulle gräva fram den där novellen och svärta ner mig :rofl:

Arvodet kom på deklarationen också. Jättejobbigt!
Haha det har jag nog missat i såna fall...
 
Hos min senaste arbetsgivare (statlig myndighet) fick de som sommarjobbade väsentligt lägre lön än nyanställda handläggare. De som sedan gick över till fast anställning fick då lönen höjd till normal "nyanställd-nivå". De allra flesta av våra sommarjobbare läste ekonomisk/juridisk utbildning på högskola/universitet.

Samma sak hos den statliga myndighet jag arbetade på tidigare. Sommarjobbare går in med en fix lön lika för alla. Anställs de får de en individuell ingångslön. (Nuvarande myndighet har inte sommarjobbare/sommarvik)
 
Hur mycket var räkningen på?
Jag funderade på det men jag minns inte. Vad jag barmhärtigt nog heller inte minns är innehållet i mitt alster mer än att det utspelade sig på ett tåg. Vinjetten på deras läsarbidrag var nämligen Svenska folkets sexvanor så premissen var att det skulle vara självupplevt (😳). Jag fick alltså dikta ihop något som passade någon som nyss flyttat hemifrån till en studentstad och åkte mycket tåg mellan hem- och studentstaden.

Herregud, det bör innebära att jag skrev i jag-form 🙈🙈🙈
 
Be inte om ursäkt, det här var fantastiskt underhållande läsning. Undrar hur många bukefalister som känner sig inspirerade nog att komponera ihop sina egna noveller nu? :angel:
Bra att du tog det så! Jag tänkte att din frågeställning verkade besvarad, så ...

Vet inte om det finns något motsvarande i dag där man kan dra in en peng på att skriva snusk. Som väl är har jag inte behövt undersöka den marknaden :D
 
Jag funderade på det men jag minns inte. Vad jag barmhärtigt nog heller inte minns är innehållet i mitt alster mer än att det utspelade sig på ett tåg. Vinjetten på deras läsarbidrag var nämligen Svenska folkets sexvanor så premissen var att det skulle vara självupplevt (😳). Jag fick alltså dikta ihop något som passade någon som nyss flyttat hemifrån till en studentstad och åkte mycket tåg mellan hem- och studentstaden.

Herregud, det bör innebära att jag skrev i jag-form 🙈🙈🙈
Men om det var självupplevt så behövde du inte dikta...:D
 
OT men: när det där inträffade hade jag ett ljusskyggt förhållande med en kille i hemstaden. Vi pratade i telefon HELA nätterna när hans fru jobbade. Rikssamtal på fast telefon. Och det var jag som ringde upp för det kunde ju inte få synas på hans telefonräkning.

Att jag inte dog när min räkning kom. HELT olösligt för en student. Men jag var ju tvungen att lösa det så det gjorde jag. Jag spolade ner min feministiska själ i toaletten och skrev ihop en porrnovell till dåvarande Fibban. Och det var bara en novell i varje nummer av tidningen som fick betalt så jag var tvungen att skriva bäst, jag kunde ju inte sälja min heder gratis. Så naturligtvis skrev jag bäst, vann betalningen och löste telefonräkningen med den som grundplåt. 😳
Är du helt säker på att du inte bara berättar det här för att det är första april? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp