Färg på Pikeur

Centaur

Trådstartare
Nån som vet var jag kan hitta en färgkarta för Pikeur ridbyxor? Såg att dom var billiga på www.calevo.com, men färgnamnen är lite konstiga.. :p Var dom helskodda Lugana jag tittade på, och dom fanns tex i färgen "sclamm". Jo jag vet att det är tyska, men ändå? Skulle gärna se alla färger! :)

Sv: Färg på Pikeur

27---Colours-of-Breeches.jpg

Länkar in bilden som Md5krist tipsade om
Sen finns dessa också
79_Fabric.jpg

35_Fabric.jpg

7000_Fabric.jpg

27_Fabric.jpg

"Slamm" verkar dock inte finnas med..?

Senast ändrad av en moderator:

Googlade lite till och hittade dehär byxorna.
På beskrivningen står de att de har färgen Sclamm
de_1_b.JPG

Kanske kan tolkas schlamm -> slamm -> lera -> mud :D
det fanns iaf med på färgkartorna ;)

Senast ändrad av en moderator:

Tack!!!
Jo men "schlamm" betyder ju lera, så det är nog den som kallas "mud" på engelska. Nu skal jag studera alla färger! :)

Haha vad bra, verkar stämma att det är samma som mud då. Ganska fin färg egt, lite olivgrön ser det ut som.

Jag har ett par schlamm och det är samma som mud. Tycker det är en ganska praktisk färg som inte är varken mörk eller ljus.
Svårt att beskriva färgen men en blandning av grå, brun och grön kan man väl säga.
// Linda

Vilka färger tycker ni är snyggast då? Vill ha lite smakråd, tycker det finns så många snygga ju. :p Jag gillar "naturliga" färger, hästen är fux och sadeln brun.. Har redan färgerna 2714 och 899.

Jag tycker att bamboo (7926) var snygg, gör sig nog bra till fux och brun utrustning också!

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 560
Senast: LiviaFilippa
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 802
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 418
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka