Färg till min häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 973
F

Fladde

Jag lägger ut två bilder här jag undrar vilken eller vilka färgeer tycker ni jag ska ha till denna hästen?
Har svart sadel och träns.

{8b8e8439-4c2c-4425-8179-ce2ec4a49c2a}.jpg

{fc586a7d-b59e-4070-87f2-5c2065a511ef}.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färg till min häst?

Menar du färg på läder eller täcken/schabrak?
Din häst ser ut att vara ungefär som min i färg, kanske något ljusare. Men de brukar passa i det mesta tycker jag! Både svart och brunt läder (kanske inte london då) är snyggt. Och på schabrak är marinblått, cream, mörkgrönt snyggt på de flesta hästar!

*tycker jag* ;)

Aha, det var den övriga utrustningen :idea:
Men jag håller med! Cream, mörk/marinblått eller mörkgrönt

oh va bra han passade i täcket, de var jätte jätte fint :) var har du hittat de? :)

CeciliaHeikne skrev:
oh va bra han passade i täcket, de var jätte jätte fint :) var har du hittat de? :)

Det är ett Mark todd täcke köpt hos min lokala hästsportaffär.

Rooooosa såklart :bump:
Det matchar hennes ögon :D

Om du menar övrig utrustning så säger jag mörkbrunt (fast då hade det varit finare med mörkbrunt läder oxå)
Annars beige i olika nyanser, cremefärgat, olivgrönt, grått tror jag oxå funkar.

På läder tycker jag att du ska ha någon slags brunfärg.
På andra grejer tycker jag att naturfärgade saker (täcken, schabrak, grimmor, grimskaft, benlindor osv.) oftast är snyggt på de allra flesta hästar, ser snyggt, prydligt och stilrent ut! Då menar jag typ olika sorters brunt, creme, vitt, naturbeige, beigt, grått, olivgrönt osv.

Andra färger som kan vara snyggt som inte är naturfärger är dock marinblått, mörkgrönt, senapsgult och mörklila.

.........................

Senast ändrad av en moderator:

svart och vitt är snyggast ljusa färger är snyggast till en brun häst förutom svart då. Iof kan blått o grönt vara snyggt oxå

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 913
Senast: Görel
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka