fargbestamning - Cleo

Jillybean

Trådstartare
Nu har jag antligen lyckats fa en nagotsanar bra bild pa Cleo sa nu kanske vi kan komma fram till vad hon ar:

Cleo

Kika garna pa de andra bilderna ocksa, jag har lagt in tva nya pa Gizmo, varldens vackraste katt :love: :bow:
 
Tackar! Hon ar en helt vanlig bondkatt, vi fick henne fran en bonde, hon var den enda i kullen med just den fargen, de andra var gra/vit randiga.
 
Mystiskt!
Och hennes ungar på bilderna var ju svarta också utom en som var gul/rödbrun.
Min ena katt heter också Cleo förresten, men med annorlunda stavning:Chleo. Fast han är en hankatt. :D
 
Hon har haft tre kullar, i alla tre har det varit en rod/orange, en svart eller svart/vit och en gra/vit eller vit/brun/svart tigrerad (hon har fatt tre st varje gang). Har inte en aaaning om vem pappan kan vara :angel:
 
Jag fick inte heller länken att funka, men jag tittade på fotoalbumet som du hade länkat till i din signatur istället, den funkade!

Jag säger fortfarande samma: Svartsilversköldpaddstigré och vit.
Några andra tyckte ju att hon var blåsköldpaddstigré och vit sist, får se vad dom tycker nu.

Om du tittar på hennes svanstipp (föruom det vita), är den svart eller gråblå? Jag tyckte den såg svart ut på bilden, men den kan ju vara mörkare än verkligheten.
 
Jag får inte heller den nya bilden att funka men jag tycker att hon ser ut som en svartsilversköldpaddtigré med vitt. Hade hon varit blåsköldpadda med vitt tror jag inte att hon hade haft lika bra kontrast mellan "bakgrunden" och mönstret. Och mönstret på en blåsköldpadda blir heller inte svart.
 
Svansen ar till storsta delen morkgra med bruna och ljusgra rander/flackar.

Undrar vad jag gjorde for fel med lanken :confused: :mad:
 
Mörkgrått? Hmm. Är du säker på att det inte är svart?

Vad jag vill veta är alltså om hennes mönster, dvs det mörka, är svart eller blått. Blått=blyertsgrått.

här ser blått ut.

Och när jag ändå fråga. Om du tittar på ett hårstrå från de ljusa partierna, är de randiga i vitt-svart eller ljusgrått/beige-blått?
Hur ser pälsen ut i bottnen? Är den vit?
 
Fast man kan ju inte jämföra en solid blå med silverblå... En silverkatt har ju mycket mörkare blå färg...

Fast jag tippar nog på svartsilver ändå, det röda ser lite mörkt ut för att kunna vara cremesilver...
 
Det morka ar blatt. Palsen ar vit i botten och harstrana fran de ljusa partierna ar randiga i ljusgratt/beige-blatt. Hon har alltsa inte en gnutta svart i sig.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 645
Senast: 95johsv
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 361
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 219
Senast: bollen__
·
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 446
Senast: Huggorm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp