Farlig häst

Röntgen av rygg, ben och hals, böjprov, ridprov, hältutredning är väll det främsta, sen kände dom ju också självklart igenom hela honom för att se om dom finner några låsningar men hittade ingenting
Beklagar den jobbiga situationen du befinner dig i! Precis som många andra redan skrivit, så låter det som om ponnyn trots allt har ont, även fast den är genomgången av veterinär på klinik. Även om ni kollat mycket så finns det säkert saker som inte är kollade eller kanske inte ens går att kolla. Frågan är om det ens är aktuellt att utreda vidare. Om det är mer komplicerade skador finns väl tyvärr risk för att det är skador som inte ens går att behandla.

Såg en artikel med tillhörande filmklipp som kanske kan vara av intresse för dig att kolla. Kanske kan du få någon ledtråd där gällande din ponnys beteende. Önskar dig lycka till med din ponny! Hoppas det löser sig på bästa sätt.
"Så ser du att den ridna hästen har ont – forskare har identifierat 24 varningstecken" https://www.hippson.se/hippson-tv/sa-ser-du-att-den-ridna.htm
Direkt till filmklipp:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 146
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 118
Senast: Twihard
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 274
Senast: Badger
·
Träning Hej, jag har lite problem med en häst jag rider. Han sparkar bakut och stegrar och bockar en hel del (minst en gång per varv). Vi...
2
Svar
30
· Visningar
3 862
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp