Bukefalos 28 år!

Farligt att halka?

Mirre

Trådstartare
Har funderat över det nu när det är halt överallt.
Är det farligt att halka omkull när man är högravid?
Kan det hända något?
 
Sv: Farligt att halka?

Det vill till en rejäl superdundervurpa om barnet ska ta skada. Det ligger väldigt skyddat.
 
Sv: Farligt att halka?

Vet en kvinna som vurpade ca 3 v före planerad fl. Hon landade platt på magen:crazy:. Bebisen klarade sej utmärkt ;). Är nog värre för mamman en för barnet,,,,,
 
Sv: Farligt att halka?

Skönt och veta :)
Inte för att jag har planer på att dra ikull direkt men ändå :p
 
Sv: Farligt att halka?

Jag halkade omkull som höggravid och MVC sa att det är jäkligt sällsynt att sånt går illa. Bebisen ligger väl skyddad, många överlever ju t.o.m. bilolyckor. Fast håll dig på benen ändå, för din egen skull ;)
 
Sv: Farligt att halka?

Det som kan vara farligt är om moderkakan lossnar. Min son, då ca 20-21 månader råkade sparka mej olyckligt i magen riktigt hårt och när jag ringde MVC så fick jag komma in genast för en extra ultraljudsundersökning. De sa då att det som är farligt med en smäll i magen är just att moderkakan kan lossna. Turligt nog hade inget hänt och lillasyster föddes några veckor senare fullt normal.
 
Sv: Farligt att halka?

Skaffa broddar, det är så himla bekvämt att ha, så kan man promenera som vanligt, utan att vara rädd för att halka. Dessutom är det superbra att ha sen när man går med varnvagnen, för då vill man heller inte halka...
 
Sv: Farligt att halka?

Det som kan vara farligt är om moderkakan lossnar. Min son, då ca 20-21 månader råkade sparka mej olyckligt i magen riktigt hårt och när jag ringde MVC så fick jag komma in genast för en extra ultraljudsundersökning. De sa då att det som är farligt med en smäll i magen är just att moderkakan kan lossna. Turligt nog hade inget hänt och lillasyster föddes några veckor senare fullt normal.
Min svägerska halkade och satte sig på arslet när hon var höggravid, någon månad före bf. Hon fick också åka in och göra en extrakoll, just för risken att moderkakan lossnar. Det är är alltså inte för fostret det är risk...
 
Sv: Farligt att halka?

Som många redan skrivit ska det väldigt mycket till för att barnet ska ta skada.

Men fy satan vad ont det gör att halka när man har foglossning! :eek: :crazy: :cry:
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
385
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 677
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 970
Senast: Grazing
·
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
568
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp