Farligt att lägga filt över akvarium?

Mirre

Trådstartare
Bonusdottern envisas med att lägga en filt över akvariumet hela tiden för att det blir för ljust i rummet. Finns det någon brandrisk med det? Risk för fiskarna?
 
Jag skulle tro att brandrisken är hyfsat minimal - det beror väl på vilken typ av ljusramp ni har... men jag undrar också varför? Är det inte bättre att ställa ljustimmarna på karet så att det inte stör i så fall? Trist att ha karet täckt när det är tänt så att man vill se det.
 
Märkligt nog, ja även på dagen.
Tror det är någon idé just nu bara.
Ja men eller hur, förstår inte varför man vill ha det övertäckt hela tiden. Glöms nog bort bara att ta av filten på morgonen. Men absolut ska timern ställas om
 
Kan det vara typen av ljus hon reagerar på? Jag tycker att vissa typer av lysrör är vidriga. Bara för hur ljuset "känns", oberoende av mängden och styrkan.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 142
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 458
Senast: Paddington
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
1 442
Senast: Kratus
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp