Farmen 2019

Jag förstår inte hur någon kunde tro att Rasmus skulle kunna ta Göran i styrka. Rasmus har ingen fysisk förutsättning för att kunna ta en synbart stark man med seg styrka i musklerna.
Enligt dem har han problem med ryggen och klarar inte av tunga lyft så Rasmus har ju ändå burit mer och så. Men ja han var väldigt smal såg man när han klev upp på morgonen vid ett tillfälle.
 
Tycker det är lite komiskt med hur Alex är och hans kommentarer. Djuren behöver psykiskt vård enligt honom. Hästen som heter Selma citerar honom:
”Hur kan man döpa en häst till Selma?! Tänker på hon politikern Lagerlöf”
:rofl:

Edit: och Mahsa är enligt henne själv
”En naturbegåvning på att mjölka”
-samtidigt som de visar klipp där hon får kons piskande svans i ansiktet
:rofl:
 
Tycker det är lite komiskt med hur Alex är och hans kommentarer. Djuren behöver psykiskt vård enligt honom. Hästen som heter Selma citerar honom:
”Hur kan man döpa en häst till Selma?! Tänker på hon politikern Lagerlöf”
:rofl:

Edit: och Mahsa är enligt henne själv
”En naturbegåvning på att mjölka”
-samtidigt som de visar klipp där hon får kons piskande svans i ansiktet
:rofl:

Selma deltog aktivt i kampen för kvinnors rösträtt, och hon var aktiv i kommunpolitiken, så visst var hon politisk?

* Jenny *
 
Är de inte väldigt dåliga på att dela upp arbetet på gården? Alltid Göran som är uppe och fixar på morgonen. Alltid gnäll om vem som ska hämta vatten. Och ska någon av de andra göra en morgonsyssla så gnälls det bara?
 
Usch, så trött på både mhasa och Stina vid det här laget. Hoppas verkligen att Stina åker ur torpet så man slipper hennes larviga och oerhört omogna beteende.
Stina och ordet harmoni klingar inte rätt i mina öron.

Masa bara gnäller och är bitter, otrevlig och otroligt idiotisk syn på djuren. Vad gör hon på en farm om hon hatar djur?
Enligt henne så är det fel på alla djur och alla människor, tydligen bara hon som är normal. Haha.
 
Jag gillar ju mahsa jag. Sen ser jag ju att hon inte är något socialt geni men hon står för sig själv och vem hon är, och hon har stor humor - det är skillnad mot de flesta av de andra som jag tycker känns falska och lite mjäkiga och suck - de flesta verkar kanske inte behöva skryta med sin smartness liksom..
Jag gillar genuina människor.
Stina - henne gillade jag från början men not so much nu.
Emilie - snacka om att ho är gårns skvallerbytta bing bong! Lite charmig dock!
Diana - jobbar hårt, är lugn och mycket omtänksam - vinnarpotential.
Göran gillar jag inte, lika gäller alex, och tobbe som jag tycker känns mycket dryg.
Utmanarna - lite tidigt att säga n, men göteborskan känns rökt redan, och botoxtjejen verkar ha sanslöst mycket otur när hon tänker - ingen vinnare i henne.
Den nya tobias, snygg smart och stark. Han blir farlig!
 
Ska också ta och sammanfatta gänget lite:
Diana - har blivit lite av en favorit. Jobbar på bra. Klagar inte speciellt mycket och verkar snäll.

Göran- lite butter speciellt i detta avsnitt när utmanarna kom in. Tycker varken bu eller bä om honom.

Tobbe- från att ha gått från hatobjekt nr 1 (mest pga kvinofientliga kommentarer) till det bättre. Han är absolut ingen favorit. Men verkar jobba på bra och kunna en del.

Alex - humörmänniska. Rolig. Tror inte han kommer att vinna däremot. Han känns för trögtänkt (eller så spelar han bara jäkligt bra).

Mahsa - också en riktig humörmänniska. Säger först och tänker sedan. Också ganska rolig stundtals. Men krävande. För mycket av en konfliktsökare.

Torpet:
Stina - från att ha gått från favorit till någonstans i mitten. Hon känns för falsk helt enkelt. Skulle nog däremot inte ha något emot henne när hon sjunger och så (som många andra störde sig på). Jag gillar också att sjunga om jag är på sådant humör :p
Men hon har nog haft den sämsta taktiken hittills (förutom Kims då).
Hon skulle ligga lågt och vad sker? -blir storbonde.
Hon skulle försöka bli vän med alla och vad sker? - ja det gick väl sådär kanske :cool:

Gina (heter hon så ens?) - verkar trevlig. Okunnig men snäll.

Pasi - lite av en favorit. Sjust och kunnig.

Han den andra killen som jag just nu helt glömt namnet på - ganska grön. På kunskap lär han åka ut om han inte kan plugga in ordentligt (vilket han kanske däremot kan!) verkar undre än vad han är.

Rasmus - liten lirare som mest glider med. Varken bu eller bä om honom.

Utmanarna/nya deltagare:
Maxime- verkar störtskön :D hennes kommentarer :rofl: —> underhållning

Den andra tjejen - varken bu eller bä. Men lite småtråkig än då länge.

Tobias (Tobbe nr 2?) - verkar än så länge trevlig. Sågade bra! Ska bli spännande och se vad han går för
 
Ska också ta och sammanfatta gänget lite:
Diana - har blivit lite av en favorit. Jobbar på bra. Klagar inte speciellt mycket och verkar snäll.

Göran- lite butter speciellt i detta avsnitt när utmanarna kom in. Tycker varken bu eller bä om honom.

Tobbe- från att ha gått från hatobjekt nr 1 (mest pga kvinofientliga kommentarer) till det bättre. Han är absolut ingen favorit. Men verkar jobba på bra och kunna en del.

Alex - humörmänniska. Rolig. Tror inte han kommer att vinna däremot. Han känns för trögtänkt (eller så spelar han bara jäkligt bra).

Mahsa - också en riktig humörmänniska. Säger först och tänker sedan. Också ganska rolig stundtals. Men krävande. För mycket av en konfliktsökare.

Torpet:
Stina - från att ha gått från favorit till någonstans i mitten. Hon känns för falsk helt enkelt. Skulle nog däremot inte ha något emot henne när hon sjunger och så (som många andra störde sig på). Jag gillar också att sjunga om jag är på sådant humör :p
Men hon har nog haft den sämsta taktiken hittills (förutom Kims då).
Hon skulle ligga lågt och vad sker? -blir storbonde.
Hon skulle försöka bli vän med alla och vad sker? - ja det gick väl sådär kanske :cool:

Gina (heter hon så ens?) - verkar trevlig. Okunnig men snäll.

Pasi - lite av en favorit. Sjust och kunnig.

Han den andra killen som jag just nu helt glömt namnet på - ganska grön. På kunskap lär han åka ut om han inte kan plugga in ordentligt (vilket han kanske däremot kan!) verkar undre än vad han är.

Rasmus - liten lirare som mest glider med. Varken bu eller bä om honom.

Utmanarna/nya deltagare:
Maxime- verkar störtskön :D hennes kommentarer :rofl: —> underhållning

Den andra tjejen - varken bu eller bä. Men lite småtråkig än då länge.

Tobias (Tobbe nr 2?) - verkar än så länge trevlig. Sågade bra! Ska bli spännande och se vad han går för
Neda heter hon.
 
vad trist att Alex inte kommer tillbaka :(

Men en grej jag tänkt på vad gäller Alex är hans tänder. Fler som reagerat på dem? Ibland har han fina vita tänder och ibland alldeles svarta med stora hål i käften. Det går inte ihop? Han måste ha löständer? Men han är ju så ung :confused:
Undrar varför han har så hemska tänker.
 
vad trist att Alex inte kommer tillbaka :(

Men en grej jag tänkt på vad gäller Alex är hans tänder. Fler som reagerat på dem? Ibland har han fina vita tänder och ibland alldeles svarta med stora hål i käften. Det går inte ihop? Han måste ha löständer? Men han är ju så ung :confused:
Undrar varför han har så hemska tänker.
Är det inte missfärgningar av blåbär då?
 

Liknande trådar

Kultur Första avsnittet släppt - hur känner ni inför matchningarna? 🙂
2
Svar
25
· Visningar
1 200
Senast: clusia
·
Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 755
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 027
Senast: Fiorano
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp