Farmen 2019

Kvällens avsnitt:

Efter många diskussioner killarna emellan, så är kontentan hela tiden detsamma: de vill ha ut Stina till varje pris. Efter alla möjliga teorier om vem som slår ut vem så faller trots allt valet ut på stina och alla killar förutstter att Stina kommer åka oavsett vemhon väljer som andrekämpe.
Men varför förutsätter de alla att hon kommer att välja en annan tjej? Någon här i tråden sa att om Stina väljer att gå mot gubben, har glömt hans namn för stunden: hon har ju MEGASTOR chans att slå ut honom? Varför tar killarna inte med det alternativet i beräkningen? Inte ens tjejerna verkar reflektera över det? Masha (som jag fortfarande gillar trots hennes grälsjuka sida) verkar helt bestört och jag anar något drama med henne inblandad då de lite snabbt i avslutningen hade ett litet klipp där hon storbölar bakom någon stängd dörr.

Generellt sett gillar jag nog för tillfället Diana bäst. Rationell, arbetar hårt, deltar inte i paktandet.
De får väl inte välja någon av motsatt kön än? Det är väl först senare.
 
Aha, är det verkligen så? Låter förhistoriskt, varför reagerar ingen på denna särskiljning?
Tror det är för att det inte bara ska bli kunskap som tävlingsmoment. Men gissar bara. Och att det ska försvinna jämt av båda män och kvinnor kanske på vägen.
 
Jag gillar verkligen inte Masa eller Stina.
Från dag ett har dom bara letat fel och trubbel hos andra deltagare. Skitsnack från start och söker konflikter samtidigt som dom släpar benen efter sig.
Även Kim ger mig dåliga vibbar.
Usch och blä
 
Senast ändrad:
Tror det är för att det inte bara ska bli kunskap som tävlingsmoment. Men gissar bara. Och att det ska försvinna jämt av båda män och kvinnor kanske på vägen.
Lägger svaret i spoilertagg eftersom detaljer om kvällens avsnitt finns i det:

Nu är det ju ingen som talar om detta på farmen just nu men de har väl tittat på föregående säsonger de också? Loppet är ju med största trolighet inte kört för Stina om hon åker ut eftersom Torpet finns, men de måste ju ana att det är vad som kommer hända? Oavsett vem stina väljer som andrekämpe, så antingen vinner hon och blir kvar på farmen, eller så åker hon ut - och bestämmer vem som blir nästa storbonde. På torpet ska väl, får vi anta Kim finnas kvar efter deras duell. Där kommer Stina in och ska kämpa och där har hon nog en bra chans, med kims hjälp - att ta den där lilla yngre tjejen. Tänker jag rätt?
 
Lägger svaret i spoilertagg eftersom detaljer om kvällens avsnitt finns i det:

Nu är det ju ingen som talar om detta på farmen just nu men de har väl tittat på föregående säsonger de också? Loppet är ju med största trolighet inte kört för Stina om hon åker ut eftersom Torpet finns, men de måste ju ana att det är vad som kommer hända? Oavsett vem stina väljer som andrekämpe, så antingen vinner hon och blir kvar på farmen, eller så åker hon ut - och bestämmer vem som blir nästa storbonde. På torpet ska väl, får vi anta Kim finnas kvar efter deras duell. Där kommer Stina in och ska kämpa och där har hon nog en bra chans, med kims hjälp - att ta den där lilla yngre tjejen. Tänker jag rätt?

Sant tänkte inte på den delen. Tycker det är lite tråkigt med den där andra chansen faktiskt.
 
Bra att Stina åkte ut, var lite orolig ett tag, otroligt spännande kamp :nailbiting:
Får se hur hon fungerar på torpet, men verkar ju hittills gå bra.
Ska bli spännande att se vem hon valt som storbonde, tror inte att Mahsa vill vara det, men man vet aldrig.
Känns som att det blir intressant att se hur dynamiken blir nu när S är borta:D
 
Jag tycker det är bra i år :o

Gillar att killarna har en riktig strategi och förmåga att tänka längre fram. Visst är det en del gnäll men det är ju bara några få som jag anser gnäller på riktigt. Ska bli kul när utmanarna kommer in och rör till lite :D
 
Vad är det för fel på Mahsa??!! Tar precis ALLT som personlig kritik och är bara helt oresonlig. Suck...
Håller med, och Maria är inte mycket bättre hon jobbar hårt på att trigga det. Hon verkar vettig mot alla andra men tjurar helt ihop med Mahsha, de andra verkar reagera på det också men ingen gör något utan det är bara en massa otrevlig stämning.
 

Liknande trådar

Kultur Första avsnittet släppt - hur känner ni inför matchningarna? 🙂
2
Svar
25
· Visningar
1 185
Senast: clusia
·
Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 754
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 016
Senast: Fiorano
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp