Farmen 2019

Det var många bajsar i ett och samma inlägg @honung :p men lite poäng att visst det är inte rättvist men samtidigt kul att det blur lite omrörning i grytan. Kim har fått både torpetchansen och för hans del lönade det ju sig att han åkte ut så fort!
 
Starkt av Masa att ta Göran! Hade i och för sig inte saknat henne. Det hade varit skönt med lite lugn på gården. Rocco var ju en kul överaskning:bump: Från okunniga Göran till Rocco. :laugh:
 
Jättekul med Rocco! Han var riktigt underhållande och härlig i förra farmen ihop med norrmannen.

Tristatt Kim fick en tredje(!) chans, han är riktigt jobbig och inte ens underhållande.

Masa viker sig verkligen inte, inte ens när två tjejer hoppar på henne, jag undrar hur hon orkar?

Torpet har blivit riktigt tråkigt, precis som jag gissade när Stina kom in och visat sin rätta sida, så skönt att dom ställde henne mot väggen igår, man såg att hon åtminstone blev lite nervös/obekväm i situationen. HOPPAS att hon tar till sig av deras ord.
Hoppas även att hon får kämpa mot göran OCH att hon blir den som ryker.
 
Jag garvade lite inombords när Göran sa att han inte visat vad han kan och att det är ren taktik från hans sida :D det enda han har gjort hela tiden är ju att skryta om hur bra han är och trycka till alla andra om hur odugliga de är.
 
Det var många bajsar i ett och samma inlägg @honung :p men lite poäng att visst det är inte rättvist men samtidigt kul att det blur lite omrörning i grytan. Kim har fått både torpetchansen och för hans del lönade det ju sig att han åkte ut så fort!
Ja, men nu tycker jag att detta är rent ut sagt jättebajs. Det är fasen själadestruktivt att titta på detta! Det finns liksom inget positivt någonstans här känner jag, det handlar inte något om att leva ett farmarliv och att samarbeta - nånstans. De suckar och pustar för varje uppdrag de får, dessa framställs också på ett sätt där uppdragen är långt borta i bakgrunden men kameror och klippning. Matuppdragen, där får man bara se ett knyte de håller i handen när det ska synas av wincent, liksom jag kan inte ens påminna mig om att jag sett en enda bild på det de gjort. ALLT fokuserar på intrigerna, paktandet, vem som ska uuuuut. Fasen, deltagarna ser mer okammade ut än vad getterna gör till och med!

(Sen undrar jag var de hittade alla mulna dagar i somras? Vad jag kan minnas var midsommarhelgen kall och regnig, men sen hade jag i min del av världen enbart soooool och blå himmel från maj till september typ.:confused: )

Säga vad man vill om masha, hon håller sig fräsh, hon skojar, har självironi. Jag tycker att hon är farmens enda behållning.

Suck - nej jag är ledsen, men underhållning är det inte längre. :crazy:
 
Jättekul med Rocco! Han var riktigt underhållande och härlig i förra farmen ihop med norrmannen.

Tristatt Kim fick en tredje(!) chans, han är riktigt jobbig och inte ens underhållande.

Masa viker sig verkligen inte, inte ens när två tjejer hoppar på henne, jag undrar hur hon orkar?

Torpet har blivit riktigt tråkigt, precis som jag gissade när Stina kom in och visat sin rätta sida, så skönt att dom ställde henne mot väggen igår, man såg att hon åtminstone blev lite nervös/obekväm i situationen. HOPPAS att hon tar till sig av deras ord.
Hoppas även att hon får kämpa mot göran OCH att hon blir den som ryker.
Det är Rockos 3:e chans också.
 
Jo visst, men Kim har för mig noll underhållningsvärde. Rocko är en riktigt rolig karaktär som jag gärna ser mer av.
Tycke och smak är olika. Rocco är mest pinsam enligt mig.

Med tanke på att TV4 slänger in Rocco så är det uppenbart att de tycker det är för låg volym på grälandet.
 
Jag tycker farmen skulle göras om så att tv-tittarna fick inflytande över vem som blir vinnare av farmen. Nu avskyr jag förvisso detta ring-och-rösta skiten alla mello där de krämar pengar ur folk bara, men nånstans i detta program så kan folk bete sig hur som helst, spela ett så fult spel att de kan bestämma utgången genom att blåsa sina medtävlare, och antar jag - tv-teamet på plats, på vad som är på gång.
Om deltagarna behövde tv-tittarnas hjärnan för att vinna, skulle de behöva köra betydligt mer rakryggat igenom hela säsongen fram till det är dags för att utse vinnare. Alltså, som rocco med pannkakorna som @karamelldrottningen säger, eller när Kim inte vill visa hur stark han är i en armbrytning. De springer omkring där en hel sommar och låtsas att de kan, och döljer det de faktiskt kan. Det är bara fulspel, b a r a socialt spel och det råkar - utspela sig på en farm men kunde lika gärna ha spelats in i big brotherhuset eller en sunkig källarlokal i sundbyberg typ.
 
Jag tycker farmen skulle göras om så att tv-tittarna fick inflytande över vem som blir vinnare av farmen. Nu avskyr jag förvisso detta ring-och-rösta skiten alla mello där de krämar pengar ur folk bara, men nånstans i detta program så kan folk bete sig hur som helst, spela ett så fult spel att de kan bestämma utgången genom att blåsa sina medtävlare, och antar jag - tv-teamet på plats, på vad som är på gång.
Om deltagarna behövde tv-tittarnas hjärnan för att vinna, skulle de behöva köra betydligt mer rakryggat igenom hela säsongen fram till det är dags för att utse vinnare. Alltså, som rocco med pannkakorna som @karamelldrottningen säger, eller när Kim inte vill visa hur stark han är i en armbrytning. De springer omkring där en hel sommar och låtsas att de kan, och döljer det de faktiskt kan. Det är bara fulspel, b a r a socialt spel och det råkar - utspela sig på en farm men kunde lika gärna ha spelats in i big brotherhuset eller en sunkig källarlokal i sundbyberg typ.
Ändå sitter vi som klistrade för att se om planerna går i lås
Tycker Rocco har blivit mycket bättre i år. Men å andra sidan är inte kärringen Kirsi med
 
Mina tankar om Mahsa har ändrats lite. Från att ha ogillat henne till att känna att hon är kanske inte helt dum trots allt. Mycket pga dagens avsnitt jag såg tidigt imorse.

Tycker inte SB Tobbe är någon vidare att argumentera och där har Mahsa fullständigt rätt av vad vi fått se. Han är knäpptyst och går sen till tv-teamet och klagar istället för att ta upp det direkt. Att dessutom säga i förbigående ”du är så falsk” och sen försöka gå därifrån. Vad ska Mahsa göra då om än inte ta upp det med honom?!! Självklart har hon all rätt att inte svälja det utan kan tala sakligt. Tex när Maria och hon bråkade där framstod faktiskt Maria som drn barnsliga och Mahsa som den försökte disskutera.
Samma med Tobbe. Och att han av alla ska säga att hon är falsk är ju löjligt! Vem är det som medvetet sätter henne på att mjölka ur alla hennes krafter? -jo Tobbe. Han om någon är lurig och falsk.
Nej från att ha velat få ut Mahsa omgående ser jag gärna att hon stannar. Maxine och hon tillsammans är dessutom roliga att följa stundtals. m
 
Tycker både farmen-huset och torpet ser ganska välvårdade ut inuti, fina hela tapeter tex men båda husen är ju jättefula/slitna/sunkiga på utsidan. Varför låter man sitt hus förfalla så? Antar att det passar produktionen bra men tänker varför ägaren inte tar bättre hand om det.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 718
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
611
Samhälle Såg första avsnittet av den danska serien Huset. Glatt överraskad blev jag. Där får man se vilket klientel gängkriminella är. Sen kommer...
2
Svar
22
· Visningar
1 513
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp