Farmen 2019

Jag tycker farmen skulle göras om så att tv-tittarna fick inflytande över vem som blir vinnare av farmen. Nu avskyr jag förvisso detta ring-och-rösta skiten alla mello där de krämar pengar ur folk bara, men nånstans i detta program så kan folk bete sig hur som helst, spela ett så fult spel att de kan bestämma utgången genom att blåsa sina medtävlare, och antar jag - tv-teamet på plats, på vad som är på gång.
Om deltagarna behövde tv-tittarnas hjärnan för att vinna, skulle de behöva köra betydligt mer rakryggat igenom hela säsongen fram till det är dags för att utse vinnare. Alltså, som rocco med pannkakorna som @karamelldrottningen säger, eller när Kim inte vill visa hur stark han är i en armbrytning. De springer omkring där en hel sommar och låtsas att de kan, och döljer det de faktiskt kan. Det är bara fulspel, b a r a socialt spel och det råkar - utspela sig på en farm men kunde lika gärna ha spelats in i big brotherhuset eller en sunkig källarlokal i sundbyberg typ.
Kan ju bli svårt såvida inte allt ska avgöras våren efter....
Antar att spelet visst kan avgörande, men oftast finns ju ändå de vettigaste kvar till sist

Däremot kan jag tycka, än en gång, att de borde se efter hur Farmen Norge hanteras. Där är ju uppdragen långt mer avancerade, och deltagarna mer seriösa, mindre gnäll och det tävlas mer i kunskaperna
 
Kan ju bli svårt såvida inte allt ska avgöras våren efter....
Antar att spelet visst kan avgörande, men oftast finns ju ändå de vettigaste kvar till sist

Däremot kan jag tycka, än en gång, att de borde se efter hur Farmen Norge hanteras. Där är ju uppdragen långt mer avancerade, och deltagarna mer seriösa, mindre gnäll och det tävlas mer i kunskaperna
Alla deltagare borde se farmen Norge. Då får dom se hur man arbetar och uppför sig.
 
Alla deltagare borde se farmen Norge. Då får dom se hur man arbetar och uppför sig.
Verkligen! Farmen Norge går inte ens att jämföra med svenska farmen, två helt olika produktioner.
Svenska farmen söker bråkstakar och folk som ska clowna sig i tv, aldrig sett djur förr osv.
Norska farmen söker folk som är vettiga och duktiga på åtminstone någonting som rör deras vistelse.
Helt annan klass på gård och uppdrag.
 
Jag måste erkänna att jag tyckte det var sund att Mahsa åkte ut. Jag har börjat tycka att hon faktiskt är ganska rolig att lyssna på i farmen.
Det ska bli väldigt intressant att se hur stämningen blir med tess. Jag tror nämligen att tess är minst lika jobbig som Mahsa var.

Vem tror ni hon väljer till storbonde? Jag skulle väl gissa på Maxine men samtidigt så fick hennes motiveringen till andrakämpe lite andra signaler, dvs att en utmanare inte skulle få vinna farmen. Så det blir intressant
 
Jamen?? Att det är fegt att välja en gren man tror man själv vinner i?? Man är ju dum i huvudet om man INTE väljer en gren man tror man vinner i.
Tur att Masha åkte ut!
 
Hmm. Jag får mentalt eksem av att se och höra Tess, men också Diana nu som jag tycker gått och blivit en skitsnackande ego-paktare. Såklart att alla står sig själv närmast och vill vinna, men att deltagarna i detta spel blir liksom tvingade att bli ormar är bara tragiskt att se.

Ok, förra årets topptrio från Torpet är inne. Detta är inte seriöst. Jag bortser från dem som seriösa tävlanden i detta, och hoppas innerligt att masha skickar hem rasmus - och resten av gänget! och att hon promenerar in på farmen och tar hem allt.
 
Hmm. Jag får mentalt eksem av att se och höra Tess, men också Diana nu som jag tycker gått och blivit en skitsnackande ego-paktare. Såklart att alla står sig själv närmast och vill vinna, men att deltagarna i detta spel blir liksom tvingade att bli ormar är bara tragiskt att se.

Ok, förra årets topptrio från Torpet är inne. Detta är inte seriöst. Jag bortser från dem som seriösa tävlanden i detta, och hoppas innerligt att masha skickar hem rasmus - och resten av gänget! och att hon promenerar in på farmen och tar hem allt.
Vem blev storbonde?
Vadå har det kommit in ännu fler?
 
Vem blev storbonde?
Vadå har det kommit in ännu fler?

Svar på storbondefrågan
Emelie, som väljer att Tobbe får stanna kvar i storbondestugan tillsammans med henne. :crazy:

Svar på spoilerfrågan
De kommer in i morgondagens avsnitt. Men skulle tro de bara kommer i form av att vara dagsbesökare, de hade ingen packning med sig. Kommer troligtvis bara att "coacha" torparna.
 
Svar på storbondefrågan
Emelie, som väljer att Tobbe får stanna kvar i storbondestugan tillsammans med henne. :crazy:

Svar på spoilerfrågan
De kommer in i morgondagens avsnitt. Men skulle tro de bara kommer i form av att vara dagsbesökare, de hade ingen packning med sig. Kommer troligtvis bara att "coacha" torparna.

Men blä på första!
Aha förstår, kanske behövs :p
 
TV4 spoilade veckans storbonde, för dagens avsnitt var det storbonden som stod bredvid Wincent. De var dock snabba att byta ut den bilden mot en bild på Diana istället :angel:
 
Vad menar du? Att Diana skulle bli storbonde istället för Emilie?
Nej, det var en bild på nya storbonden och Wincent = Emelie. Ville inte skriva ut ifall någon inte sett avsnittet. Dock var de snabba att byta ut bilden på Emelie och Wincent mot nuvarande bild som föreställer Diana.
87FEB879-9C25-4D6D-B5E2-56277CC5E55D.jpeg
 
Dagens torpetavsnitt var trevligt att se. Dock var det ganska tydligt att en deltagare var måttligt förtjust och vad jag kan se inte ens närvarande framåt småtimmarna. Jag får också känslan av att den personen kanske har eller har haft problem med det som fanns i glasen (och en bra stämmning?) så den personen kanske knoppade tidigt just därför?
 
Dagens torpetavsnitt var trevligt att se. Dock var det ganska tydligt att en deltagare var måttligt förtjust och vad jag kan se inte ens närvarande framåt småtimmarna. Jag får också känslan av att den personen kanske har eller har haft problem med det som fanns i glasen (och en bra stämmning?) så den personen kanske knoppade tidigt just därför?
det måste ju inte vara så att Göran har svårt med spriten han har varit allmänt butter länge nu och sen vaknar han alltid väldigt tidigt så antar att han är mer kvällstrött
 
det måste ju inte vara så att Göran har svårt med spriten han har varit allmänt butter länge nu och sen vaknar han alltid väldigt tidigt så antar att han är mer kvällstrött

Eller så orkade h*n inte med de övrigas flams?
Jag skulle nog inte hakat på så länge i den gruppen....
De blev lite för mycket rajtan tajtan för mej.
Förresten vet vi ju inte hur länge h*n var med? Kanske bara gick i säng en kvart före det som visades?
ALLT vinklas.

* Jenny *
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 717
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Fritid Hade nästan glömt att det börjar idag! Kl 20 på SVT1 men första avsnittet finns redan här...
Svar
4
· Visningar
611
Samhälle Såg första avsnittet av den danska serien Huset. Glatt överraskad blev jag. Där får man se vilket klientel gängkriminella är. Sen kommer...
2
Svar
22
· Visningar
1 512
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp