Farmen 2020

Sofie.S

Trådstartare
Vad tycker ni hittills om Farmen 2020?
Vad säger ni om det nya upplägget? Till skillnad från de andra säsongerna så finns nu Hagar, djur, trädgårdsland och mat i jordkällaren redan från start.

Jag hoppades att det nya upplägget skulle göra att det blev mindre konflikter och tjafs men de körde igång på en gång vissa.:idea:
 
De verkar ha tagit efter Norge och castat folk som har lite kunskaper och verkar hyfsat normala. Det blir förhoppningsvis intressantare konflikter än att folk skriker okvädningsord efter varandra och lämnar döda höns på trappan.
 
Jag tror det kommer bli samma farmen som alla tidigare säsonger. Samma tjafs och gap och skrik och wannabefamous-folk som glider runt med trendiga attiraljer och samma intriger som vanligt.
Tror och hoppas på borgafjäll-mannen, skulle tro att det är en buddy till robinson-fjäll-renskötaren. Anar någon transperson, någon gay, någon konservativ och sen så var det såklart tjejer som är byggnadsingenjörer och någon nagelteknolog med ögonfransar som solfjädrar. Bussiness as usual på farmen 2020. :)
 
Tycker det verkar mycket trevligare i år. Men är säker på att det kommer bli rejält med tjafs mellan tjejerna.
 
Gillar verkligen hittills det nya upplägget, hopps på mindre konflikter och drama.
Tyckte att två veckor kändes länge för de uppdragen när de är 19 personer (minus två som ska till torpet då). Vore ju roligt om de klarade det på en vecka som storbonden hoppades på!
 
Gillar verkligen hittills det nya upplägget, hopps på mindre konflikter och drama.
Tyckte att två veckor kändes länge för de uppdragen när de är 19 personer (minus två som ska till torpet då). Vore ju roligt om de klarade det på en vecka som storbonden hoppades på!

Angående veckouppdraget så var det staket kring den stora hagen de har två veckor på sig, inte resten men jag kan ha missuppfattat.
 
Angående veckouppdraget så var det staket kring den stora hagen de har två veckor på sig, inte resten men jag kan ha missuppfattat.
Och varför det klemas så förstår jag inte. Jag drog ensam + traktor upp stolp och rep till en hage på 2 hektar till mina hästar på 3 dagar.
 
Och varför det klemas så förstår jag inte. Jag drog ensam + traktor upp stolp och rep till en hage på 2 hektar till mina hästar på 3 dagar.
Det är inte direkt jämförbar med deras jobb, det tar längre tid med plankstaket och det behöver vara stabilare än el dito, men nog verkar det görbart med den bemanningen även på en vecka.
 
Det är inte direkt jämförbar med deras jobb, det tar längre tid med plankstaket och det behöver vara stabilare än el dito, men nog verkar det görbart med den bemanningen även på en vecka.
Ja, nu har de förvisso fler uppdrag på den bemanningen, men jag tycker ändå att det är generöst även om det skulle vara med en veckas tidsfrist. Så jobbigt är det inte att dra upp en hage såvida det inte är på en bergsknalle. Det var en ganska liten hage kan jag tycka.
 
Satt länge och funderade på hur sjöen jag kunde känna igen Simon, men insåg att han varit med i Biggest Loser. Tänker första Farmen var det inte så fint och välordnat innan. Såg nästan ut som de tapetserat i torpet med...Tänkte faktiskt ngn helg framåt åka ut till platsen där de spelat in :)
 
Satt länge och funderade på hur sjöen jag kunde känna igen Simon, men insåg att han varit med i Biggest Loser. Tänker första Farmen var det inte så fint och välordnat innan. Såg nästan ut som de tapetserat i torpet med...Tänkte faktiskt ngn helg framåt åka ut till platsen där de spelat in :)
De har rustat upp det hela
Var väl jobbigt när folk vände i dörren pga smuts och stank
 
Varje gång en ny säsong av valfri realityshow a'la farmen startar, förundras jag över dessa (ffa tjejer) som gråter i saknad av sin familj. Jamen jag förstår ju att man saknar familjen, men ta er samman - de har själva sökt till ett tv-program som gått i ett antal säsonger på tv:n. Vad får dessa oerfaret och osjälvständiga människor att söka till ett sånt här program? Dumspån som tror att kändisskapet kommer på räkmacka - nån förnedring och kamp innebär det att gå vägen till livet som c eler b-kändis!
 
Varje gång en ny säsong av valfri realityshow a'la farmen startar, förundras jag över dessa (ffa tjejer) som gråter i saknad av sin familj. Jamen jag förstår ju att man saknar familjen, men ta er samman - de har själva sökt till ett tv-program som gått i ett antal säsonger på tv:n. Vad får dessa oerfaret och osjälvständiga människor att söka till ett sånt här program? Dumspån som tror att kändisskapet kommer på räkmacka - nån förnedring och kamp innebär det att gå vägen till livet som c eler b-kändis!
Jag har också förundrats, inte när folk sitter där efter en månad eller två men första veckan?
 
Varje gång en ny säsong av valfri realityshow a'la farmen startar, förundras jag över dessa (ffa tjejer) som gråter i saknad av sin familj. Jamen jag förstår ju att man saknar familjen, men ta er samman - de har själva sökt till ett tv-program som gått i ett antal säsonger på tv:n. Vad får dessa oerfaret och osjälvständiga människor att söka till ett sånt här program? Dumspån som tror att kändisskapet kommer på räkmacka - nån förnedring och kamp innebär det att gå vägen till livet som c eler b-kändis!
Eller hur??? En ung tjej som sitter och grinar efter sin kille efter ett par dagar??? Tragiskt.
 
Ja, nu har de förvisso fler uppdrag på den bemanningen, men jag tycker ändå att det är generöst även om det skulle vara med en veckas tidsfrist. Så jobbigt är det inte att dra upp en hage såvida det inte är på en bergsknalle. Det var en ganska liten hage kan jag tycka.
Ja det är roande, de pratar om en jättehage men i mina ögon är den ganska ordinär. Några hästar och gräset försvinner snabbt.

Det verkar ha gått undan för dem och det lilla jag sett av kvaliteten är att den ser ok ut, men det kanske jag inte tyckt om jag granskat den närmre.

Årets gäng verkar i vart fall lägga mer fokus på jobbet än på att hitta sätt att smita undan men det är bara första veckan så det kanske ändrar sig.
 
Eller hur??? En ung tjej som sitter och grinar efter sin kille efter ett par dagar??? Tragiskt.
Tragiskt och t.o.m. patetiskt kan jag tycka, men tänker också att det är bra att hon kommer från sin sambo ett tag. Hon har ju bl.a. sagt att hon vet att han sitter hemma och spelar FIFA nu, att hon är beroende av honom och han brukar krafsa henne i håret tills hon somnar på kvällarna. Dags för henne att växa upp lite för att kanske kunna stå på egna ben.
 
Vad tror ni, får de någon form av lathund med information om alla uppdrag? Eller måste de komma ihåg allt?
Jag skulle verkligen inte komma ihåg allt :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 911
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 306
Senast: jemeni
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 352
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp