Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Jag tänker mer och mer sällan på den delen av dotterns släkt. Är nog mest när jag satt och skrev kalasinbjudningar. Eller när dottern är nyvaken och ser ut som en kopia av sin pappa med håret på ända och små svullna ögon :laugh:

Jag är glad att det är några år kvar tills hon börjar fråga.

Som du skriver så löser sig allt!
Största bekymret nu är att jag tränar lite för lite med hunden.. Så känns som att livet är ganska lätt iaf.

Tack :heart
Det kan inte vara lätt, men jag är övertygad om att du fixar det och den dagen dottern frågar så kommer du säkert ha ett bra svar till den frågan då. :)

Hahahaha, då får du väl försöka träna mer med hunden så det inte är det största bekymret då? ;) :p
 
Idag hade vi kalas för dottern som fyllde 1 år i veckan.
Va massor av folk där men ingen farmor eller pappa.
Har inte hört ett knyst av varken farmor eller far. Funderade på att skicka kalasinbjudan till dom men lät bli, dom är faktiskt inte välkomna förens de lärt känna dottern (vilket nog aldrig händer)

Jag ska villigt erkänna att jag oftast njuter av att va själv med henne. vi har det bra ihop jag och min unge!

Sen fattas dom såklart på nått sätt..
Grattis till minis ettårsdag! Hoppas ni hade en fin dag
 
Vad tråkigt att farmor inte har hört av sig @Cocos . Men en engagerad förälder räcker långt! Min dotter sa när hon var 18-19 år att hon aldrig har saknat något. Hon menade att jag har funnits där för henne och att det har räckt. Sen är det självklart en sorg och besvikelse att ens ena förälder inte har funnits där men så kan det vara av många olika anledningar. Man kan till och med bo under samma tak men ändå inte ha någon relation.

Du är en toppenmamma och jag önskar eran familj all lycka och kärlek :heart

Ps. Gratta lilltjejen på födelsedagen från hennes bukefarmor :)


Jag hoppas min dotter kommer känna likadant som din gjort!
Hon tackar för gratulationen ;) ( ja hon sa faktiskt tack men jag råkade ge henne en banan samtidigt :angel:)

Du är så go :heart



Det kan inte vara lätt, men jag är övertygad om att du fixar det och den dagen dottern frågar så kommer du säkert ha ett bra svar till den frågan då. :)

Hahahaha, då får du väl försöka träna mer med hunden så det inte är det största bekymret då? ;) :p


Egentligen är det nig barnet som behöver mest träning :angel:
Hunden började löpa igårkväll så nu vill hon inte röra sig mer än nödvändigt på 3 veckor=problemet är tillfälligt löst.. Vad jag jag nu ha för problem :down:;)

Grattis till minis ettårsdag! Hoppas ni hade en fin dag

Tack! :bump:
 
Grattis till dotterns 1-årsdag!:heart

Jag förstår att det känns tungt att farmor inte följde upp och hörde av sig men du skall vara stolt över att du gjorde ett ärligt försök att skapa en relation mellan dom. Kram till er båda:love:
 
En gammal vän från den tiden jag va mer aktiv här skrev på Messenger och påtalade att flera hade skrivit i min gamla tråd. Vad fint att ni tänker på oss!

Tyvärr (eller tur?) så hörde aldrig farmodern av sig.
Pappan höjde underhållet med 500kr på eget bevåg för nått år sen annars noll kontakt.
Så allt blev platt som pannkaka liksom.

Till det glada!
Dottern fyller 9 år om ett par månader, hon har en lillasyster och världens bästa bonuspappa. Vi flyttade 50 mil från sthlm för snart ett år sen för att leva livet på den norrländska landsbygden :love:

Så slutet gott allting gott även utan farmodern och biologiska pappan.
 
En gammal vän från den tiden jag va mer aktiv här skrev på Messenger och påtalade att flera hade skrivit i min gamla tråd. Vad fint att ni tänker på oss!

Tyvärr (eller tur?) så hörde aldrig farmodern av sig.
Pappan höjde underhållet med 500kr på eget bevåg för nått år sen annars noll kontakt.
Så allt blev platt som pannkaka liksom.

Till det glada!
Dottern fyller 9 år om ett par månader, hon har en lillasyster och världens bästa bonuspappa. Vi flyttade 50 mil från sthlm för snart ett år sen för att leva livet på den norrländska landsbygden :love:

Så slutet gott allting gott även utan farmodern och biologiska pappan.
Vad kul att höra av dig! Vissa trådar stannar kvar i minnet.
Vad fint att allt har gått bra för er. Även om det var tråkigt att det inte blev något av kontakten med farmodern.

Men härligt att höra att allt är fint. Och jag fick bilden av dig i tråden att du var en jättefin mamma som kämpade för ditt barn.
Önskar er allt gott! :heart
 
En gammal vän från den tiden jag va mer aktiv här skrev på Messenger och påtalade att flera hade skrivit i min gamla tråd. Vad fint att ni tänker på oss!

Tyvärr (eller tur?) så hörde aldrig farmodern av sig.
Pappan höjde underhållet med 500kr på eget bevåg för nått år sen annars noll kontakt.
Så allt blev platt som pannkaka liksom.

Till det glada!
Dottern fyller 9 år om ett par månader, hon har en lillasyster och världens bästa bonuspappa. Vi flyttade 50 mil från sthlm för snart ett år sen för att leva livet på den norrländska landsbygden :love:

Så slutet gott allting gott även utan farmodern och biologiska pappan.
Åh vad roligt med en uppdatering :heart Jag har tänkt så mycket på er :heart
 
En gammal vän från den tiden jag va mer aktiv här skrev på Messenger och påtalade att flera hade skrivit i min gamla tråd. Vad fint att ni tänker på oss!

Tyvärr (eller tur?) så hörde aldrig farmodern av sig.
Pappan höjde underhållet med 500kr på eget bevåg för nått år sen annars noll kontakt.
Så allt blev platt som pannkaka liksom.

Till det glada!
Dottern fyller 9 år om ett par månader, hon har en lillasyster och världens bästa bonuspappa. Vi flyttade 50 mil från sthlm för snart ett år sen för att leva livet på den norrländska landsbygden :love:

Så slutet gott allting gott även utan farmodern och biologiska pappan.

Så fint att höra :heart
 
Va tvungen att kika in här och höll ju på att svimma, har ni fastnat med tummen upp på mitt inlägg :eek:
Vad många som engagerat sig i oss alltså :love:

Jag minns inte allt i tråden men en fråga jag vet jag ställde va hur jag pratar med dottern om hennes biologiska pappa.
Nu har jag ju snart 9 års erfarenhet så tänkte skriva ner lite iaf om nån kanske söker för tips osv.
Jag har alltid svarat ärligt på frågor. (Vissa vita lögner förekommer)
Aldrig sagt ett ont ord om pappan (Så hon hör).
”tror du han äter godis nu?”
”Nej han äter nog kex för han gillar det mer än godis”. Nöjt barn!
Många frågor är enkla så gör de inte krångliga.

”Kan vi träffa pappa?”
”Nej det är inte möjligt tyvärr.”
Återigen, förklara inte en relation för en 5 åring utan förklara att det inte går inte varför..

Nu är min Edith en klok filur och hon fattar ju att nått är ”fel” men nu när hon är större så har jag sagt att hennes pappa är arg på mig. Förklarat att ibland blir vuxna människor så arga på varandra att de inte kan prata, supertråkigt men sånt är livet ibland.
Efter det så upplever jag att hon släppt sin biologiska pappa allt mer.
Senast för ett par veckor sen frågade hon mig vad han heter, hennes minne är fenomenalt så jag mest glodde på henne och hon sa bara ”jag tänker så sällan på honom så jag har glömt bort”.
Tror att både hon och jag finner en stor lättnad i det.
Hon har varit lite ”fixerad” i perioder och hon har bla hittat på att hon inte har nån pappa på förskolan tex. Så skönt att det släppt.

Sen kanske anledningen att jag skriver just nu idag är att hon självmant kallade sin bonuspappa för just Pappa idag för första ggn så där helt naturligt så vi nöjer oss så fint med honom samt gänget vi fick på köpet bestående av: farmor, farfar, farbror+2 kusiner, faster+2 kusiner.

Sen ska jag säga att om det hade fortsatt va bara hon och jag så hade det varit bra det med, vi trivdes så också och kan båda sakna den tiden ibland :heart
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 788
Senast: Elendil
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 596
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 703
Senast: jemeni
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 982
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp