Bukefalos 28 år!

Fårproblem

N

nepita

Hej
Jag har en bagge och 12 tackor. Baggen kom ut till dem den 13 november.
NU behöver jag er hjälp och kunskap.
Tror ni att han har hunnit betäcka dem alla. Jag ser inte direkt att han följer efter någon så som innan, men å andra sidan så betäcker de väll ganska mycket nattetid, eller ?
Problemet är nämligen det att denna bagge har mycket attityd mot oss och andra saker. Vi kan inte röra oss i hagen utan att ha något som vi kan slå till med när han kommer och stångas. Samt han har just demolerat deras hus, vi pratar om stora hål och bulor. Måste fixa det nu, för annars har de ingen stanns att vara. Enligt vad jag kan tänka mig så har han stått och stångat in hela väggen, stångat och åter stångat tills den get vika och ..... ja nu är han bunden utanför och vi vet inte vad vi ska göra. Vi kan inte ha kvar honom för han stångar sönder hela sin box när han stallas in. Vi hade bara tänkt ha honom tills han betäckt färdigt, för han är för svår att behålla. Vi kan inte stänga runt huset, det är ju deras skydd och sovställe.
Så - Tror ni han har lyckats betäcka alla? Det är gute får och finullsfår.
 
Sv: Fårproblem

Ingen som kan komma med lite råd.
Vad tror ni, kan han har hunnit alla på den tiden?
 
Sv: Fårproblem

Hej
baggar ÄR oftast besvärlig när tackorna brunstar.....men är han så besvärlig skulle jag ta bort honom därifrån omg. en brunstperiod varierar mellan 14-19 dar, jag brukar räkna 3 veckor för o vara säker, så de borde vara betäckta men skulle kanske behöva nån vecka till
prillan
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 050
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 273
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp