Fårskinnsadel

Nicolinawegert

Trådstartare
Hej,
Iår är har vi ett riktig problem med möss i vårat stall och dom har lyckats ta sig in i sadelkammaren och bott in sig där.
Dom har lyckats komma upp till min fårskinnssadel och gosat till sig riktigt i den. Både avföringarna finns.
Hur ska jag gå tillväga med att tvätta den?
har aldrig behövs tvätta den förut. Själva sitsen är avtagbar, är väldigt rädd att den förstörs när jag lägger den i maskin.
Tack för svar!!
Mvh Nicolina
 
Det ska inte vara några problem att tvätta fårskinn. Använd bara tvättmedel som är ämnat för det. Tex när man köper en mattespadd brukar man få med sig särskilt tvättmedel i liten förpackning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 527
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: Whirlie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
37 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp