Fårskinnspad???

HannaZ

Trådstartare
Hej!

Undrar vad ni har för erfarenhet av fårskinnspad och i vilket syfte använder ni den?

Kan det vara bra om hästen fått knutor i sadelstaden?
Vet att det inte är sadeln för han har inte ridits på flera veckor och de har kommit nyligen.
 
jag använder de för att de e snyggt
men de e bra om hästen har knutor i ryggen, ja!
 
du kan även lägga den direkt mot hästryggen, om hästen har knutor!

Eller skaffa en fårskinnsvoilock, tror det finns en på hööks faktisk
 
Jag som är mycket emot paddar använder den just nu :eek: eftersom jag har precis köpt en häst som har en utpassad sadel,som blev utprovad när hon var fullt musklad,men när hon kom till mej var hon i princip bara skogsriden den senaste året så hon är alltså inte musklad vilket gör att sadeln glider fram,därför! :smirk:
 
fårskinnspad kan man använda om hästen har fått knutor,om sadeln inte sitter riktigt bra m.m
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 714
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
609
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: bettysmatte
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Funderarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp