Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Fårskinnspad???

HannaZ

Trådstartare
Hej!

Undrar vad ni har för erfarenhet av fårskinnspad och i vilket syfte använder ni den?

Kan det vara bra om hästen fått knutor i sadelstaden?
Vet att det inte är sadeln för han har inte ridits på flera veckor och de har kommit nyligen.

L

_LeLLe89_

jag använder de för att de e snyggt
men de e bra om hästen har knutor i ryggen, ja!

du kan även lägga den direkt mot hästryggen, om hästen har knutor!

Eller skaffa en fårskinnsvoilock, tror det finns en på hööks faktisk

Jag som är mycket emot paddar använder den just nu :eek: eftersom jag har precis köpt en häst som har en utpassad sadel,som blev utprovad när hon var fullt musklad,men när hon kom till mej var hon i princip bara skogsriden den senaste året så hon är alltså inte musklad vilket gör att sadeln glider fram,därför! :smirk:

M

marika_

fårskinnspad kan man använda om hästen har fått knutor,om sadeln inte sitter riktigt bra m.m

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6462 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har just fått hem en ny ponny och vi fick till en hoppsadel. Problemet är att vi upptäckt att sadeln inte passar, den backre...
Svar
3
· Visningar
415
Utrustning Går det att se 100% om en sadel passar en unghäst innan den börjats rida? Jag tänker att sadeln i rörelse, med ryttare påverkar ju hur...
Svar
3
· Visningar
309
Utrustning Hej! Jag undrar om det är någon som använt sig av Kentucky tendon grip och kan dela med sig av sina åsikter. Jag funderar på att köpa...
Svar
1
· Visningar
299
Hästmänniskan Hej! Är det någon som har erfarenhet av att hyra häst, för och nackdelar? Vad bör man tänka på? Vad önskar du att du hade vetat innan du...
Svar
3
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dräktiga ston 2020/2021
  • Shettistråden!

Omröstningar