Fårskinnspaddar.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Marika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 523
M

Marika

Ja vart hittar du en bra, den ska vara väldigt tjock till ett bra pris? Vet att dom kostar en del, men vill verkligen då ha en som är värd priset! ;) Så ja någonstanns på nätet att beställa eller så? Ska inte ha den bara för att det är snyggare eller något sånt, utan för att sadeln är lite för bred just nu så behöver fylla upp det lite. Och som sagt den ska vara tjock! Även gärna tips om bra tjocka schabrak. Tack på förhand! :)

//Marika

Sv: Fårskinnspaddar.

Var bor du? I jönköping finns ju Charlies, de har Mattes fårskinnspaddar. Jättefina och har bara hört bra saker om dem. Tjocka och goa!

e du lite händig köp ett fårskinn på ikea och sy till och då har du deeutom fårskinn över till annat.

jag tilverkade min padd genom att klippa ut lagom stor bit ,jag sydde inte på närgra spännen lr ngt ligger still under sadeln ändå - billigt och bra och jag slapp luddet som de envisas mned att sätta på ovansidan vid kanterna

Jag har två från Börjes och jag har inget ont att säja om dom.
Ikeapriset på fårskinnet kan du kanske hitta på deras hemsida, annars ska jag dit på lördag och då kan jag kolla åt dej.

Min är köpt på Henrikssons ridsport och den är jag klart nöjd med, fast nu fyller hästen ut sadeln själv så jag behöver den inte för tillfället. Kostade 700 kr.

Tack för alla tips! Det där med Ikea va ju smart, men jag är nog verkligen inte så händig :angel: Dom där Mattes dom finns inte på nätet att beställa nånstanns? Bor lite väl långt bort från Jönköping.

Mmmm, jag fick den precis som jag ville ha den... Det tog inte många minuter, det funkade bra med vanlig sax också.

Hansbos kostar förresten 698 kr via den länk jag lämnade... Men ska man klippa kanal är det viktigt att det är bra kvalité annars sjunker luddet ihop så kanalen blir lika med noll...

jag har nog 3 st. En Christ's, köpt på henrikssons för ca 700. En som jag köpt i Ullared (superfin!) för ynka 300 kr. Sen har jag en Mattes för ca 900.

Alla är jättebra, Mattes-padden är rätt tjock, de andra lite tunnare. så det beror ju på hur mkt för bred din sadel är?

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
761
Senast: Görel
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka