Fart vid löshoppning.

FadeAway

Trådstartare
Min häst är inte löshoppad innan och eftersom både jag och han har dåligt "öga" så tänkte jag träna lite med honom. (Jag givetvis galoperar jag på bommar för att träna mit med.) Problemet är så här att han har ingen fart normalt sett hade jag andvändt ett longerspö men hästen ifrpga är livrädd för spön :crazy:

Han hoppar onödigt högt över och gör det enkelt.
Han är nio i år och hoppad först som 7-åring. Dessvärre lite hoppad öht då jag varit sjuk och han "skadad".

Jag har testat att smacka och vifta på händerna men det bryr han sig inte om. :D

När man hoppar hinder så stannat han inte om han kommer fel han hoppar bara högre vilket kan resultera i en katapulteffekt :o
 
Sv: Fart vid löshoppning.

det där med att han hoppar onödigt högt, försök hoppa serier, studs o liknande så att han får använda ryggen mer.

Resten kan jag inte svara på just nu iaf...
 

Liknande trådar

Hoppning Var iväg med min tvååriga welsh mountainhingst på löshoppningsträning som anordnades av våran lokala ponnyavelsförening. Kan bara säga...
Svar
6
· Visningar
2 764
Senast: Ninnurur
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 489
Senast: Tarantino
·
Träning Nu vet jag inte hur jag ska göra längre. Min häst är rädd för att hoppa men tycker, när hon väl vågar, att det är väldigt roligt...
Svar
12
· Visningar
1 285
Senast: Splittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp