Fasa över till blötfoder

Mina katter äter blötmat....och dricker vatten. Plus torrisar om dom vill.

Det är inte helt ovanligt att katterna fastnar för den riktigt bra smaksättningen av torrfoder och därför börjar välja torrfoder framför blötmat. Vi är flera som råkat ut för att ungar som fåt blötmat som små, ändå självmant går över på enbart torrfoder och börjar vägra blötmat. Därför kan det vara vanskligt att låta katten välja. Den väljer ju förstås det som är godast, vilket inte alltid är det som är nyttigast. Så funkar det att ge båda, bra. Men det är inte alltid det gör det.
 
Lite trådkap, men testar! Min förra katt fick en cysta på njuren. Kan det kopplas till att han ev drack för dåligt? Dvs, hade jag kunnat förhindra?
 
Nu behövs det tack och lov inte med Megara, men med Nikita skulle jag varit beredd att begå industrispionage/stöld för att få tag på RC buljong som de häller på sina torrisar :angel:

Eller hur? Guld vore ju om RC kunde börja göra färskfoder/barf. Eller om blötmatsbolagen köper över dom som jobbar med smaksättning av RC :cautious:
 
Alltså det är SÅ mycket större kissklumpar i lådan nu. Minst dubbelt så stora!

En fråga lite OT men frågar ändå - hur gör man med påsar när man rensar lådan?! Försöker återanvända påsar från tex bröd och annat men får inte ihop lika många som behövs... Skulle ju behöva typ 3-4 om dagen. Känns ju helt kasst både miljömässigt och ekonomiskt att KÖPA vanliga små fryspåsar att slänga lite kiss och bajs i? :confused:
 
Alltså det är SÅ mycket större kissklumpar i lådan nu. Minst dubbelt så stora!

En fråga lite OT men frågar ändå - hur gör man med påsar när man rensar lådan?! Försöker återanvända påsar från tex bröd och annat men får inte ihop lika många som behövs... Skulle ju behöva typ 3-4 om dagen. Känns ju helt kasst både miljömässigt och ekonomiskt att KÖPA vanliga små fryspåsar att slänga lite kiss och bajs i? :confused:
Köp en litterlocker och kasta kiss o bajs i?
 
En fråga lite OT men frågar ändå - hur gör man med påsar när man rensar lådan?! Försöker återanvända påsar från tex bröd och annat men får inte ihop lika många som behövs... Skulle ju behöva typ 3-4 om dagen. Känns ju helt kasst både miljömässigt och ekonomiskt att KÖPA vanliga små fryspåsar att slänga lite kiss och bajs i? :confused:

Ekovänliga (eller vad man nu ska kalla det) hundbajspåsar av lite större modell är vad jag använder. Dock har jag en katt som helst gör ifrån sig ute så kattlådan används inte varje dag.
 
Alltså det är SÅ mycket större kissklumpar i lådan nu. Minst dubbelt så stora!

En fråga lite OT men frågar ändå - hur gör man med påsar när man rensar lådan?! Försöker återanvända påsar från tex bröd och annat men får inte ihop lika många som behövs... Skulle ju behöva typ 3-4 om dagen. Känns ju helt kasst både miljömässigt och ekonomiskt att KÖPA vanliga små fryspåsar att slänga lite kiss och bajs i? :confused:

Jag använder fryspåsar. Eller de andra i liknande förpackning, minns inte vad de heter 😳 Går 2 om dan. Om jag inte ska slänga sopor, då lägger jag i den påsen.
 
Alltså det är SÅ mycket större kissklumpar i lådan nu. Minst dubbelt så stora!

En fråga lite OT men frågar ändå - hur gör man med påsar när man rensar lådan?! Försöker återanvända påsar från tex bröd och annat men får inte ihop lika många som behövs... Skulle ju behöva typ 3-4 om dagen. Känns ju helt kasst både miljömässigt och ekonomiskt att KÖPA vanliga små fryspåsar att slänga lite kiss och bajs i? :confused:
Vi köper hundbajspåsar 😊
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
551
Senast: Hazel
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 785
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp