Fast anst. och utbildning

Fragile

Trådstartare
Frågan är alltså, hur gör jag när jag har fast anställning (3mån uppsägning) och kanske blir antagen till en utbildning i höst? Man får ju inte beslutet 3 månader i förväg så att säga...

Någon som suttit i samma situation?

Ska jag prata med chefen nu? (fast ja inte vet om ja kommer in än)
 
Sv: Fast anst. och utbildning

Jag skulle nog tittat på hur stor chansen är i första hand.
Hade du kommit in förra året? Året innan det?
Dvs, hur troligt är det att du faktiskt kommer in?
 
Sv: Fast anst. och utbildning

Jag vet inte hur många sökande det är i år tyvärr och testet kan ju gå hur som helst... :crazy:
 
Sv: Fast anst. och utbildning

Du behöver ju inte säga upp dig, utan ta tjänst ledigt under tiden du pluggar. Men prata med chefen nu och förbered hen att du ev ska plugga.
 
Sv: Fast anst. och utbildning

Tjänstledigt för studier. På min arbetsplats måste det endast meddelas 1 månad i förväg. Är ju ingen uppsägningstid eftersom man inte säger upp sig.
 
Sv: Fast anst. och utbildning

Jaha :) tack så mycket för era svar! Står det i anställningsavtalet om tjänstledigt för studier?

annoj ja det var de jag tänkte att jag ska prata med honom redan på måndag
 
Sv: Fast anst. och utbildning

Såg nu att jag bara har 2 mån uppsägningstid för jag inte varit anställd längre än 2år.
Men sen står det 1 mån vid uppehåll/tjänstledighet

Kunde jag ju läst mig till själv men tack ändå för svaren
 
Sv: Fast anst. och utbildning

*Puttar upp denna tråd lite*

Jag har fått en reservplats, vet inte vilket nr i kön men nu börjar jag undra vad jag vill

Vill jag plugga igen i 2år och ha dåligt med pengar?
Detta är min första fasta anställning och jag ska eventuellt få löneförhöjning.
Om jag har kvar jobbet kan jag även skaffa häst, men jag har världens finaste medryttarhäst

Jag har inte ens beslutet i min hand än för jag är ju bara reserv men tankarna går ju...

Nån som har några tankar? Frågor ja borde ställa mig själv? Suttit i samma sits bara?
 
Sv: Fast anst. och utbildning

Har du jobbat heltid i mer än ett år? Då har du rätt till utökat CSN-lån som är ca 2000 kr (tror jag det var) mer än det vanliga.

Jag är i liknande sits men jag har bara 45 hp kvar att plugga. Fick jobb innan jag var klar med studierna, ett jättebra jobb precis i det jag pluggat till. Tänkte jobba i max ett år men blev kvar i två år.. Kommer troligen ta tjänstledigt för studier nu i höst och göra klart det. Mindre pengar ett tag, ja, men jag har kvar min fasta tjänst när jag ska tillbaka :)
 
Sv: Fast anst. och utbildning

Ja det har jag :) jaha, fyller man i det i ansökan då till csn?

Va kul! Jag har ju sökt till en utbildning som är så långt ifrån det jag jobbar med nu som det går ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 477
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 797
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Jobbar och håller på att utbilda mig högre genom studier, jag fick ett papper av chefen med en ny lön nyligen, 26600kr skulle jag få...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 064
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp