Fast i destruktiv relation och ingen väg ut

Bara en reflektion om "fantastisk pappa".

jag tyckte exet var en underbar pappa tills flera år efter separationen när barnet började berätta saker...
När jag levde i relationen förmådde jag inte se objektivt på honom. Han var min drömprins och jag beundrade honom. Tills han slutade tycka om mig.
 
Svarar alla:

jag är otroligt rörd över alla råd och all stöttning. Jag har läst allt och funderar på allt.

Jag har haft kontakt med psykiatrin idag. Jag sover eller gråter resten av tiden för min hjärna verkar ha tagit tjänstledigt.

Jag kommer med en uppdatering när jag fått tillbaka någon slags kognitiv funktion.
Tack snälla, allihopa, ni anar inte vad det värmer :heartheart
 
Svarar alla:

jag är otroligt rörd över alla råd och all stöttning. Jag har läst allt och funderar på allt.

Jag har haft kontakt med psykiatrin idag. Jag sover eller gråter resten av tiden för min hjärna verkar ha tagit tjänstledigt.

Jag kommer med en uppdatering när jag fått tillbaka någon slags kognitiv funktion.
Tack snälla, allihopa, ni anar inte vad det värmer :heartheart
Självklart finns vi här. Du har varit på buke så länge att du borde veta att buke finns för dem som behöver oss. :heart
 
Socialtjänsten kan inte hjälpa mig eftersom jag bor kvar här.
Jag har inte berättat om våldet för att han har en dotter varannan vecka och då blir det orosanmälan. Han är en fantastisk pappa och jag har noga täckt alla blåmärken de veckor hon är här.
Jag vill inte dra in honom i någon skit och förstöra hans liv, till skillnad från vad han gör mot mig.

Han skyller allt på mig. Han vill inte hjälpa mig leta bostad (jag är arbetslös och skuldsatt så att hitta hyreskontrakt är nästan omöjligt).

Han vill inte gå i rådgivning så vi kan stå ut tills jag hittat bostad.
Jag har inget nätverk här i stan. Jag kan inte flytta hem till mamma i Sthlm pga hon är i riskgrupp för corona.

Jag har tid på vårdcentralen imorgon för remiss till psykiatrin.

Jag lever i en overklig bubbla. Jag känner nu att jag inte har någon annan väg ut än att ge mig ut i skogen och hänga mig.

finns det någon som kan ge mig en strimma hopp?
jag vet inte om jag någonsin kommer överleva detta.
Det är han som förstör. Ditt liv och även hans dotters. Nummer ett är att ta dig därifrån till varje pris och så fort som möjligt. Här finns flera som erbjuder tak över huvudet, ta emot det!
Orosanmälan kan du fundera på när du är i säkerhet och har en gnutta perspektiv.
 
Det är han som förstör. Ditt liv och även hans dotters. Nummer ett är att ta dig därifrån till varje pris och så fort som möjligt. Här finns flera som erbjuder tak över huvudet, ta emot det!
Orosanmälan kan du fundera på när du är i säkerhet och har en gnutta perspektiv.

Vill bara förtydliga och säga att om TS ansöker om hjälp hos socialtjänsten upprättar de en orosanmälan, det är alltså inget som TS kan ta ställning till utan det blir en effekt utav ansökan om hjälp.
 
@hier

Se till att ta dig därifrån på ett säkert sätt.

Jag fick precis veta att min moster blivit dödad av sin man. Vet inte när det hänt men nyligen. Han har misshandlat henne förut och även blivit dömd för det men hon gick tillbaks till honom och jag tror de gick i terapi.

Nu har han mördat/dräpt henne.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 441
Senast: Lillefrun
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 607
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 834
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ I oktober 2012 så fick jag som några kanske minns en akut stressreaktion på jobbet. Jag sattes i en taxi hem och sjukskrevs sedan av...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp