Fast i destruktiv relation och ingen väg ut

hier

Trådstartare
Socialtjänsten kan inte hjälpa mig eftersom jag bor kvar här.
Jag har inte berättat om våldet för att han har en dotter varannan vecka och då blir det orosanmälan. Han är en fantastisk pappa och jag har noga täckt alla blåmärken de veckor hon är här.
Jag vill inte dra in honom i någon skit och förstöra hans liv, till skillnad från vad han gör mot mig.

Han skyller allt på mig. Han vill inte hjälpa mig leta bostad (jag är arbetslös och skuldsatt så att hitta hyreskontrakt är nästan omöjligt).

Han vill inte gå i rådgivning så vi kan stå ut tills jag hittat bostad.
Jag har inget nätverk här i stan. Jag kan inte flytta hem till mamma i Sthlm pga hon är i riskgrupp för corona.

Jag har tid på vårdcentralen imorgon för remiss till psykiatrin.

Jag lever i en overklig bubbla. Jag känner nu att jag inte har någon annan väg ut än att ge mig ut i skogen och hänga mig.

finns det någon som kan ge mig en strimma hopp?
jag vet inte om jag någonsin kommer överleva detta.
 
jag har pratat med kvinnofridslinjen. Enda vägen jag har inkluderar orosanmälan. Jag kan inte leva mig själv om det blir så.

finns det verkligen Inget annat sätt?😭
Men stopp och belägg!

En man som slår är ingen "fantastisk pappa". Att han slår DIG är ett fullgott skäl till orosanmälan. Spelar ingen roll hur han är med barnet när du ser.

Kan han släppa spärrarna så han bär hand på dig så finns det ingen jättegräns mot att slå någon annan. Du har ingen aning om vad som händer om några år. Eller ens nästa vecka. "han skulle aldrig" - jo det kan hända. Eftersom han redan gått över gränsen.

Det är inte ditt fel att han tar till våld. Dvs du är inte den enda han kan puckla på.

Anmäl.
 
Orosanmälan tycker jag är en självklarhet. Han har ingen bra kvinnosyn och det är bara en tidsfråga innan han ger sig på dottern. En pappa som misshandlar sin partner är ingen bra pappa!

Vad tror du dotterns mamma skulle säga om hon visste om att han misshandlade dig och du måste gömma blåmärkena?

Jag hade aldrig velat att mitt barn skulle växa upp med sådant. Barn ser mer än vad man tror.

DU gör inget fel! ALLT är hans fel. HAN får ta konsekvenserna av sitt agerande
 
jag har pratat med kvinnofridslinjen. Enda vägen jag har inkluderar orosanmälan. Jag kan inte leva mig själv om det blir så.

finns det verkligen Inget annat sätt?😭

Orosanmälan är alltsom oftast en pusselbit som behövs och hanteras av professionella. Det handlar i ett första läge inte om annat än en utomstående professionells bedömning om riskerna för barnet. Den kan man behöva när man levt länge i våld. Inget barn ska behöva leva nära vuxna som brukar våld.
 
@hier - varför kan du inte leva med dig själv om du gör en orosanmälan?

För hans skull? För det som det skulle innebära för honom?

För barnet? Som skulle få stöd i en relation med en misshandlade far?

Vad tror du kommer att hända när det sker en orosanmälan? Har du klart för dig vad som myndigheterna gör?
Är det för att du tror att han kommer att hamna i kriminalvården och barnet inte får träffa honom?

Berätta.
 
Socialtjänsten kan inte hjälpa mig eftersom jag bor kvar här.
Jag har inte berättat om våldet för att han har en dotter varannan vecka och då blir det orosanmälan. Han är en fantastisk pappa och jag har noga täckt alla blåmärken de veckor hon är här.
Jag vill inte dra in honom i någon skit och förstöra hans liv, till skillnad från vad han gör mot mig.

Han skyller allt på mig. Han vill inte hjälpa mig leta bostad (jag är arbetslös och skuldsatt så att hitta hyreskontrakt är nästan omöjligt).

Han vill inte gå i rådgivning så vi kan stå ut tills jag hittat bostad.
Jag har inget nätverk här i stan. Jag kan inte flytta hem till mamma i Sthlm pga hon är i riskgrupp för corona.

Jag har tid på vårdcentralen imorgon för remiss till psykiatrin.

Jag lever i en overklig bubbla. Jag känner nu att jag inte har någon annan väg ut än att ge mig ut i skogen och hänga mig.

finns det någon som kan ge mig en strimma hopp?
jag vet inte om jag någonsin kommer överleva detta.

Barn förstår mycket mer än vad många tror, även om barnet inte sett dig bli slagen är de superbra på att läsa in stämningar och liknande. Även nyfödda barn påverkas av att det förekommer våld i hemmet oavsett om de varit närvarande när det sker eller inte. Oavsett om det blir en orosanmälan eller inte så behöver du hjälp att ta dig därifrån, det är det som måste vara din prioritering.
 
Det måste ju vara extremt jättedåligt för dottern att växa upp med bilden av att det är normalt att bli slagen av sin partner. Även OM han aldrig rent fysiskt ger sig på henne, vilket du aldrig kan veta, kommer hon få en extremt destruktiv uppfattning av hur ett förhållande ser ut.

Ta all hjälp du kan få, för både din och dotterns skull. Aset får skylla sig själv. Och var rädd om dig.
 
Socialtjänsten kan inte hjälpa mig eftersom jag bor kvar här.
Jag har inte berättat om våldet för att han har en dotter varannan vecka och då blir det orosanmälan. Han är en fantastisk pappa och jag har noga täckt alla blåmärken de veckor hon är här.
Jag vill inte dra in honom i någon skit och förstöra hans liv, till skillnad från vad han gör mot mig.

Han skyller allt på mig. Han vill inte hjälpa mig leta bostad (jag är arbetslös och skuldsatt så att hitta hyreskontrakt är nästan omöjligt).

Han vill inte gå i rådgivning så vi kan stå ut tills jag hittat bostad.
Jag har inget nätverk här i stan. Jag kan inte flytta hem till mamma i Sthlm pga hon är i riskgrupp för corona.

Jag har tid på vårdcentralen imorgon för remiss till psykiatrin.

Jag lever i en overklig bubbla. Jag känner nu att jag inte har någon annan väg ut än att ge mig ut i skogen och hänga mig.

finns det någon som kan ge mig en strimma hopp?
jag vet inte om jag någonsin kommer överleva detta.

SPRING! Fort. Nu! En orosanmälan är inte värt ditt liv.

PS. Oavsett hur mycket du täcker dina blåmärken så märker nog din bonusdotter av att er relation är kraftigt dysfunktionell och destruktiv. Det är inte bra för henne heller.
 
Socialtjänsten kan inte hjälpa mig eftersom jag bor kvar här.
Jag har inte berättat om våldet för att han har en dotter varannan vecka och då blir det orosanmälan. Han är en fantastisk pappa och jag har noga täckt alla blåmärken de veckor hon är här.
Jag vill inte dra in honom i någon skit och förstöra hans liv, till skillnad från vad han gör mot mig.

Han skyller allt på mig. Han vill inte hjälpa mig leta bostad (jag är arbetslös och skuldsatt så att hitta hyreskontrakt är nästan omöjligt).

Han vill inte gå i rådgivning så vi kan stå ut tills jag hittat bostad.
Jag har inget nätverk här i stan. Jag kan inte flytta hem till mamma i Sthlm pga hon är i riskgrupp för corona.

Jag har tid på vårdcentralen imorgon för remiss till psykiatrin.

Jag lever i en overklig bubbla. Jag känner nu att jag inte har någon annan väg ut än att ge mig ut i skogen och hänga mig.

finns det någon som kan ge mig en strimma hopp?
jag vet inte om jag någonsin kommer överleva detta.
Nä min själ. Han har förverkat allt som liknar "bra pappa". En bra pappa är inte kriminell. Oavsett hur gullig han är mot sitt barn så är han likförbannat kriminell. Och brotten han begår är av särskilt vidrig art. Han fifflar inte med pengar, han säljer inte lite knark. Han misshandlar inte någon random snubbe på stan. Han misshandlar någon som han borde älska, i hennes hem. Han gör det igen och igen, han bryter ner henne och förstör hennes liv fullständigt. Så pass att hon vill döda sig själv. Bra pappa? Nej. Du gör barnet en stor tjänst om du skyddar dottern mot en så farlig pappa. Även om du inte kan skydda henne så har myndigheterna resurser att sätta in. Så lägg benen på ryggen. Det blir bara bättre så fort du kommit därifrån.
 
Jag förstår att du är uppsnärjd i den här relationen. Det är väldigt bra att du kommit fram till att den situation du befinner dig behöver förändras. Att gå på rådgivning för att få honom att sluta tror jag inte på. Möjligen om du först flyttade ifrån honom och var skyddad. Det finns många anledningar till att man misshandlar sin partner, men de flesta går att plocka ner till makt och kontroll.

Att han har en dotter varannan vecka är hans problem, vill han fortsätta umgås med henne får han bete sig som en bra förälder. En bra förälder misshandlar inte andra människor. Jag kan tänka mig att du är rädd för att bli ännu mera slagen om du anmäler.

Jag jobbar som relationsvåldshandläggare och placerar bland annat våldsutsatta på skyddat boende. Nu för tiden är allt strukturerat så att man måste göra rätt saker i rätt ordning, det finns inte flera olika vägar in för att få hjälp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 433
Senast: Lillefrun
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 606
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 832
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ I oktober 2012 så fick jag som några kanske minns en akut stressreaktion på jobbet. Jag sattes i en taxi hem och sjukskrevs sedan av...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp