FAST MARTINGAL - FÖRBJUDEN I SVERIGE?

Sv: FAST MARTINGAL - FÖRBJUDEN I SVERIGE?

Men den är väl inte förbjuden att ha när man rider hemma? För jag som håller på med spansk ridning använder till den spanska utrustningen och min häst störs inte av det. :)
 
Sv: Re: FAST MARTINGAL - FÖRBJUDEN I SVERIGE?

Det finns en väldigt obehaglig variant på fast martingal som används rätt flitigt i vissa kretsar. Egentligen vill jag inte sätta griller i huvudet på folk, men den är ändå rätt känd, och jag ber er: ser ni den SKRIK!

Longerdelta i bettet, inspänningstygel i longerdeltat, fästs i sadelgjorden mellan frambenen på hästen.

USCH! :mad:

såg lite bilder från ridskolan, och en häst hade en inspännisngstygel som satt fast i sadelgjorden (mellan benen) men såg nt om nåt delta fanns, men gissar att det var som du berättade :cry: en jättefin ponny, kan ibland dra upp huvudet men oftast inte. på dom bilderna gick han iaf med huvudet nere och inspänningstygeln var hängde lös. först såg jga inte, sen när jag läste tråden och kollade noga förstog jag att det måste ha varit en sådan :mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
1 995
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 791
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 573
Senast: iNHALE
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp