Fasta hund inför röntgen

movi

Trådstartare
Hunden ska röntga ryggen imorrn kl 9 och skulle fastas. Jag min klant glömde ju fråga hur många timmar innan. Vad är det normala antalet timmar innan? Kliniken har precis stängt, så där kan jag inte fråga. Googlade lite, och på dom flesta ställen stog 6-8 tim. Är det ett bra riktmärke?
 
Hunden ska röntga ryggen imorrn kl 9 och skulle fastas. Jag min klant glömde ju fråga hur många timmar innan. Vad är det normala antalet timmar innan? Kliniken har precis stängt, så där kan jag inte fråga. Googlade lite, och på dom flesta ställen stog 6-8 tim. Är det ett bra riktmärke?

När min hund har senderats eller sövts har jag fått instruktion om att inte ge någon mat efter 22 kvällen innan. Då har vi haft tid cirka 8. Så 10 timmars fasta här :).
 
Det brukar räcka att ta bort maten kl 22 kvällen innan. Skulle hunden få lite frukost är det ingen katastrof men risken för kräkning ökar och personalen vill gärna känna till det. Om de kräks gör de oftast det innan de somnar. Det blir obehagligare för hunden men oftast inte mer än så.
 
Det brukar räcka att ta bort maten kl 22 kvällen innan. Skulle hunden få lite frukost är det ingen katastrof men risken för kräkning ökar och personalen vill gärna känna till det. Om de kräks gör de oftast det innan de somnar. Det blir obehagligare för hunden men oftast inte mer än så.
Tack för svar!
Hon blir gärna spyig om magen blir tom, så därför vill jag ge så sent som möjligt. Hon är ju van att få frukost vid 03-03.30. Ja vi går upp då 😀
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 591
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 430
Senast: s957
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 113
Senast: WildWilma
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 815

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp