Faster/farbror vill inte ha pappa på sin fest

Vad säger din far om detta? Jag menar om det inte är inbokat något hos dina föräldrar alls så kan du väl åka dit och fira din far dagen innan/efter
Jag tänker prata med honom om saken. Problemet är bara att han inte är så bra på att prata om sina egna känslor. Jag tror aldrig att han fått lära sig det :( Jag är alltså rädd att han säger att det är okej fast han egentligen inte tycker det och kanske inte ens förstår att han itne ens tycker det. Jag vill absolut inte göra honom ledsen samtidigt så vet jag att han kan bli ledsen av att ta ifrån oss något han vet att vi vill göra. Risken är alltså att han hamnar i samma dilema som jag men utan att kunna sätta ord på det dilemat.
 
Idag dök det upp ett problem.
Min käre far fyller jämnt i år och samma dag fyller även hans tvillingsyskon.
I den vevan han fyller ska de resa bort men jag visste inte exakt när. Häromdagen ringde hans tvilling och bjöd mig och min bror på sin fest och hänvisade till att pappa reser bort som h*n hört på omvägar. Vi har bägge tackat ja utan att kolla med våra föräldrar :crazy:

Mina föräldrar har varit utan dator eftersom den varit på rundsmörjning och när jag nämnde detta för mamma så såg hon fram emot att det skulle ligga en inbjudan i datorn, vilket det inte gjorde. Hon ringde då min faster/farbror och frågade iom det där med resan. H*n vill inte ha vår far på sin fest :cry:

Jag kan förstå det senare. Min far har under ett antal år gått och blivit konspirationsteoretiker, klimatförnekare och allmänt alternativ. Det är mer än en gång jag tagit mig för pannan då han utbrustit i någonting och jag frågat vad han fått det ifrån och han säger "det står här" och pekar på en boksida. Att man kan trycka böcker som innehåller lögner verkar inte ha slagit honom alls och då är han ändå högt utbildad (har doktorerat). Tyvärr är det här något han gärna tar med sig i sällskapslivet och det blir rätt jobbigt. Jag har lärt mig att avstyra denna typ av diskussioner så jag slipper dem.

Frågan är nu hur jag ska göra, brorsan vet inte om saken än då han är på resande fot. Ska jag gå på festen och träffa mina kusiner eller ska jag stanna "hemma" och fira i all stillhet med mina föräldrar? Mamma vill att jag ska åka men jag känner mig så fruktansvärt illojal mot min älskade pappa.

Det beror väl lite på hur man är som person. Min pappa är inte mycket för firande av högtidsdagar. Han skulle inte heller bry sig om jag tvångsfirade honom på hans dag eller en annan. Han hade nog blivit glad om jag hade roligt på en fest han inte var bjuden till.

Om jag själv fyllde år, inte var bjuden till en fest och själv inte hade planerat något hade jag inte tagit illa upp om övriga gick på festen och vi firade mig en annan dag.

Men är det någon som är väldigt ledsen över att den inte var bjuden till festen, skulle bli ledsen om jag inte firade denne etc så blir ju saken helt annan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn När jag var i stallet idag diskuterade vi blivande mammor (tre stycken hittils, antagligen är det något i vattnet :crazy: ) när vi hade...
Svar
13
· Visningar
1 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp