Fått skit på telefon, vad gör man?

Diabetikern

Trådstartare
För ett tag sedan måste jag ha råkat klicka i något. Vet att ag vart ute på wikipedia för att vi sökte fram någon information under en lunch på jobbet. Efter det får jag spam. Flera om dagen.

Mestadels står det starta antivirus Nu! Skydda din telefon bla bla bla

Nån som vet hur mna får bort det. Se de två översta raderna på bilden.



Alltid via samsung internet.

Ingen aning om hur det kom dit men hur får jag bort det? Finns det något att göra?


Har tagit bort lite namn mm men ringat in deyt i rött. Nån som hart tips eller är det bara att kasta telefon åt skogen? :D
 

Bifogade filer

  • mobil1.jpg
    mobil1.jpg
    108,1 KB · Visningar: 183
Med uppenbar risk för att strö salt i såren, och inte är det till mycket hjälp i stunden heller - men just sådant här är en stor anledning till att jag väljer iPhone före android alla dagar i veckan. Virus och malware förekommer nästan inte alls.
 
För ett tag sedan måste jag ha råkat klicka i något. Vet att ag vart ute på wikipedia för att vi sökte fram någon information under en lunch på jobbet. Efter det får jag spam. Flera om dagen.

Mestadels står det starta antivirus Nu! Skydda din telefon bla bla bla

Nån som vet hur mna får bort det. Se de två översta raderna på bilden.



Alltid via samsung internet.

Ingen aning om hur det kom dit men hur får jag bort det? Finns det något att göra?


Har tagit bort lite namn mm men ringat in deyt i rött. Nån som hart tips eller är det bara att kasta telefon åt skogen? :D
Avinstallera Samsung internet? :D
 
Med uppenbar risk för att strö salt i såren, och inte är det till mycket hjälp i stunden heller - men just sådant här är en stor anledning till att jag väljer iPhone före android alla dagar i veckan. Virus och malware förekommer nästan inte alls.
Och jag har haft android sen de kom och aldrig fått nått virus på nån tfn.

Dvs shit happens ibland oavsett vilken tfn man har.
 
Med uppenbar risk för att strö salt i såren, och inte är det till mycket hjälp i stunden heller - men just sådant här är en stor anledning till att jag väljer iPhone före android alla dagar i veckan. Virus och malware förekommer nästan inte alls.

Något onödigt inlägg i sammanhanget, ja. Det går alldeles utmärkt att slippa skit på Android, speciellt om man är beredd på att göra lite jobb själv för att stärka telefonens försvar. Bara att byta webbläsare kan göra stor skillnad - jag rekommenderar varmt Firefox, oavsett om man surfar från mobil eller dator.

/mvh har bara ägt Androids och känner inte alls igen att de skulle ha mer virus eller malware
 
Något onödigt inlägg i sammanhanget, ja. Det går alldeles utmärkt att slippa skit på Android, speciellt om man är beredd på att göra lite jobb själv för att stärka telefonens försvar. Bara att byta webbläsare kan göra stor skillnad - jag rekommenderar varmt Firefox, oavsett om man surfar från mobil eller dator.

/mvh har bara ägt Androids och känner inte alls igen att de skulle ha mer virus eller malware
Visst går det, jag har inte hävdat annat. Men vill man slippa skit rakt av så vänder man sig bort från såpass öppna miljöer, så enkelt är det.
 
Visst går det. Men vill man slippa skit rakt av så vänder man sig bort från såpass öppna miljöer, så enkelt är det.

Ja, det kan du ju intala dig själv om du mår bättre av det. Även Apple-produkter är inte helt säkra, oavsett vad de som är stenade på dem vill få det att se ut som. Även på de telefoner där jag inte lagt in extra resurser så har jag inte fått något skräp, så jag förstår verkligen inte varifrån du fått idén att de alla skulle vara mer öppna för intrång.

Jag tycker att du visar en otroligt trist attityd och skuldbelägger TS för att ha fel sorts telefon. Inte ett dugg konstruktivt. Själv skulle jag inte vilja äga en Apple-produkt om jag så fick betalt för det, men sitter jag och försöker omvända alla som har dem till PC eller Android? Näe, för lite längre än så kan man tänka.

Nu ska jag inte mata gammeltrollet mer. :cool::devil:
 
För ett tag sedan måste jag ha råkat klicka i något. Vet att ag vart ute på wikipedia för att vi sökte fram någon information under en lunch på jobbet. Efter det får jag spam. Flera om dagen.

Mestadels står det starta antivirus Nu! Skydda din telefon bla bla bla

Nån som vet hur mna får bort det. Se de två översta raderna på bilden.



Alltid via samsung internet.

Ingen aning om hur det kom dit men hur får jag bort det? Finns det något att göra?


Har tagit bort lite namn mm men ringat in deyt i rött. Nån som hart tips eller är det bara att kasta telefon åt skogen? :D
Alltså Wikipedia? Jag är ute på Wikipedia minst 1 gång i veckan på min telefon och har (peppar peppar) aldrig fått någon skit därifrån. Har inget special installerat för att skydda luren. Jag undrar om du inte fått skiten någon annanstans ifrån.
 
Ja, det kan du ju intala dig själv om du mår bättre av det. Även Apple-produkter är inte helt säkra, oavsett vad de som är stenade på dem vill få det att se ut som. Även på de telefoner där jag inte lagt in extra resurser så har jag inte fått något skräp, så jag förstår verkligen inte varifrån du fått idén att de alla skulle vara mer öppna för intrång.

Jag tycker att du visar en otroligt trist attityd och skuldbelägger TS för att ha fel sorts telefon. Inte ett dugg konstruktivt. Själv skulle jag inte vilja äga en Apple-produkt om jag så fick betalt för det, men sitter jag och försöker omvända alla som har dem till PC eller Android? Näe, för lite längre än så kan man tänka.

Nu ska jag inte mata gammeltrollet mer. :cool::devil:
Herregud vad du tände till.

Jag intalar mig inte någonting. Apple har en betydligt mer kontrollerad miljö kring allt som händer (läs: kan hända) med deras produkter, på gott och ont. På uppsidan ligger just att risken för skadlig mjukvara är jämförelsevis låg. Det är ingen fantasi utan helt enkelt så deras policy ser ut. Om du provar att läsa mina inlägg igen så ser du säkert att jag aldrig hävdat att appleprodukter är helt säkra, så den halmgubben kan du väl testa på någon annan?

Vad du själv upplevt anekdotiskt har rätt lågt bevisvärde, det inser du kanske själv om du tänker efter.

Skuldbeläggande kan mitt inlägg kanske uppfattas som, det beklagar jag. Det blir dock inte mindre relevant i sak för det. Och några försök att "omvända alla" vet jag inte riktigt var du ser. Men jag var inte särskilt konstruktiv, det medger jag absolut.
 
Senast ändrad:
Med uppenbar risk för att strö salt i såren, och inte är det till mycket hjälp i stunden heller - men just sådant här är en stor anledning till att jag väljer iPhone före android alla dagar i veckan. Virus och malware förekommer nästan inte alls.

Och nån gång ska vara den första alltid haft android, det här är första gånger jag haft problem sen mobilerna kom.

Detta är inte i närheten av nämnvärt för att jag ens skulle överväga byta över till iphone :D
 
Alltså Wikipedia? Jag är ute på Wikipedia minst 1 gång i veckan på min telefon och har (peppar peppar) aldrig fått någon skit därifrån. Har inget special installerat för att skydda luren. Jag undrar om du inte fått skiten någon annanstans ifrån.

Det är efter den googlingen in på wikipedia som det hände. Säger inte att det ÄR wikipedia men efter den sökningen så måste jag råkat klicka i /godkänna något
 
För ett tag sedan måste jag ha råkat klicka i något. Vet att ag vart ute på wikipedia för att vi sökte fram någon information under en lunch på jobbet. Efter det får jag spam. Flera om dagen.

Mestadels står det starta antivirus Nu! Skydda din telefon bla bla bla

Nån som vet hur mna får bort det. Se de två översta raderna på bilden.



Alltid via samsung internet.

Ingen aning om hur det kom dit men hur får jag bort det? Finns det något att göra?


Har tagit bort lite namn mm men ringat in deyt i rött. Nån som hart tips eller är det bara att kasta telefon åt skogen? :D
Det är egentligen inte något "farligt" du fått in. Det är bara en inbyggd funktion i webbläsaren att vissa sidor har möjlighet att skicka push-notiser. Så det du gjort är att ha tillåtit någon reklam som frågade om den fick skicka push-notiser till dig. Borde finnas möjlighet att stänga av det, och om du inte hittar något i appen, går det bra att helt stänga av notiser för browsern.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 182
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp