Fautras Oblic eller Boj EH

vewenn

Trådstartare
Hej, vilket släp skulle ni välja och varför? Jag åker väldigt lite med min häst men vill ha ett step in släp.
Har hittat ett Fautras Oblic -06 och ett Boj EH -10.....två helt olika släp och Fautras dubbelt så dyrt, är det värt det dubbla priset eller skulle jag lika nöjd med Boj för halva pengen?
 
Jag tycker Boj är ett väldigt bra släp. Ligger bra på vägen, hästarna åker bra, gott om utrymme osv. Fautras har jag inte ägt ngt själv men har lånat och hästarna gillade att åka, det låg också bra på vägen samt hade step up. Allt beror ju på hur mkt pengar du vill lägga. Jag föredrar lastbil överhuvudtaget men hade jag varit tvungen att välja mellan dessa och det skiljde halva priset så hade jag valt Boj faktiskt.
 
Jag tycker Boj är ett väldigt bra släp. Ligger bra på vägen, hästarna åker bra, gott om utrymme osv. Fautras har jag inte ägt ngt själv men har lånat och hästarna gillade att åka, det låg också bra på vägen samt hade step up. Allt beror ju på hur mkt pengar du vill lägga. Jag föredrar lastbil överhuvudtaget men hade jag varit tvungen att välja mellan dessa och det skiljde halva priset så hade jag valt Boj faktiskt.
Tack snälla för ditt svar, hade jag åkt mycket så kanske det hade varit mer värt att lägga mer pengar.
 
Boj byggde så fantastiskt bra släp så det finns ingen anledning att betala dubbelt så mkt för ett släp som dessutom är 4 år äldre.
 
Hej, jag har ett Fautras, köpte det helt nytt och valde extrautrstning som jag tyckte jag ville ha och jag valde det då pga av den häst jag hade då. Innan har jag haft Startrailer och Ifor Williams som jag var väldigt nöjd med. Jag har flera bekanta med Boj-släp och jag hade valt Boj-släpet. Det är trevliga, rejäla släp där hästarna står bra. Finns även en bekvämlighet med ett svenskt släp, franska saker är lite annorlunda😂
 
Hej, jag har ett Fautras, köpte det helt nytt och valde extrautrstning som jag tyckte jag ville ha och jag valde det då pga av den häst jag hade då. Innan har jag haft Startrailer och Ifor Williams som jag var väldigt nöjd med. Jag har flera bekanta med Boj-släp och jag hade valt Boj-släpet. Det är trevliga, rejäla släp där hästarna står bra. Finns även en bekvämlighet med ett svenskt släp, franska saker är lite annorlunda😂
Tack snälla för ditt svar :)
Låter som att det blir ett Boj just nu, tycker dok att Fautras lockar med att inget organiskt....antar att jag åker på att byta väggar på ett Boj släp.
 
Ja, jag är inte påläst på Boj men har varit med om en transportolycka och är noga med säkerheten, både stabiliteten i släpet och att få ut hästen på ett bra sätt, plus att jag vill att det är smidigt att åka själv.
 
Tack snälla för ditt svar :)
Låter som att det blir ett Boj just nu, tycker dok att Fautras lockar med att inget organiskt....antar att jag åker på att byta väggar på ett Boj släp.
Boj verkar vara riktigt bra släp. Själv har jag dock ett Fautras som jag köpte helt nytt 2018 eftersom min ena häst inte gick att lasta i släp med bakläm. Gillar att det är insteg och dörrar bak istället för lämmen. Dessutom har de alltid fronturlastning så stora dörrar fram också. Mitt är provan premium så jag har två stora dörrar fram. Väldigt smidigt när man går in och ut ur släpet där fram.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej jag letar efter ett nytt släp då mitt börjar sjunga på sista versen. Jag har snöat in på Fautras och då speciellt Oblic+2. Någon...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: Lemeie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: Araminta
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 128
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp