Bukefalos 28 år!

Favorit-ost?

Crossline

Trådstartare
Vilken ost har bukefalisterna på sina smörgåsar?

Är sugen på att prova något nytt och tar gärna emot tips :)
 
Morbier. Alla gånger.

Men till vardags blir det en hyggligt vällagrad Präst. Och just nu förvånas jag över hur god Delikatesskungens vällagrade cheddar är....
 
Coop Xtras Gouda :D

Nämen skämt åsido, jag är en sucker för just gouda, det är stapelvara till frukost hos mig. Präst och gräddost från Arla i all ära, men ibland vill man ha något mildare men som ändå är krämig med hög fetthalt.
 
Rökt ost :love: Dock inte på mackan utan som rent snacks. Godaste som finns, nästan. Hittar den dock väldigt sällan i mina favoritbutiker :( Gillar även Fetaost och Halloumi, men de gör jag själv när det är säsong för fårmjölk här hemma.

På mackan är det oftast hushållsost, trots att det inte är svensk mjölk :(
 
Den enda ost jag inte gillar är Grevé.

På mackan blir det ofta vällagrad Prästost, riktigt fin cheddar är fantastisk men inte helt lätt att få tag på här.

Övriga ostfavoriter är bl a Morbier, St Agur och Taleggio. Till jul är Stilton ett måste!
 
Är ganska mycket allätare - älskar ost! För hårdost växlar vi oftast mellan präst, herrgård, greve, västgöta kloster svart...

St agur är en annan favorit, och krämig mogen brie  :d
 

Liknande trådar

Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 400
Senast: Cattis_E
·
Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
970
Senast: Milosari
·
Mat Ska ha en lite bjudning förv6 personer på lördag. Det blir slaktarbiff/njurtapp och svampsås, men har inte bestämt hur jag ska fixa...
Svar
17
· Visningar
717
Senast: tott
·
Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
641
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp