Favorit tyglar?

torsdag

Trådstartare
Vilka är dina favorit tyglar? gummi, läder, vävribb mm?

Jag ska köpa nya men vet inte vilka..
 
Gummi egentligen, men får inte tävla dressyr på renodlade gummityglar, så har sorten som har så mycket gummi som bara är tillåtet.
 
Gummityglar. Lagom vikt lagom svikt lagom tjocka.
Vävribb, OM de är äldre, ingådda och därmed lagom mjuka och har rätt tyngd.

Ja, jag är kräsen med tyglar 🙄
 
I hoppning gummityglar, av rätt sort - måste vara lagom breda, lagom mjuka, lagom tunga osv :angel:
I dressyren gillar jag kantflätade (mycket välanvända och mjuka) eller släta lädertyglar med stoppar :)
 
Släta lädertydlar utan stoppar är bäst. Gummityglar utan stoppar är också bra men kan inte ha på de största hästarna då de är för korta och har inte hittat längre som inte är för tjocka.
 
Släta lädertyglar... Kantflätade är trevligt också. Medryttarhästen har tjocka gummityglar som duger bra till uteritt och bomövningar när jag behöver mer grepp men till dressyr känns de bara klumpiga och ivägen.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 206
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Min häst har fått tygelskav den här vintern så tänkte att jag kanske ska försöka byta tyglar. Har nu lädertyglar med gummi på insidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 533
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag undrar om någon vet vad de här grejorna på tyglarna heter och har de någon funktion? Eller är det någon slags prydnad?🤔 Har...
Svar
12
· Visningar
1 099
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
379
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp