Favoritbyxorna

Under föräldraledighet har jag gått runt i träningstights med mobilficka från Stadium.
Visa bifogad fil 58305
Så sköna, tillräckligt snygga för att visa sig ute i, älskar mobilfickan, funkar bra i klätterställning på lekplatsen och de är också sköna att rida i.
Även dessa har jag i flera färger!

Har dem också! har till både gymmet, svampskogen och stallet. Och mobilfickan är så djup att mobilen ligger kvar även när man rider eller klättrar omkring.
 
https://www.lindex.com/se/p/7894065-150-gra-rutiga-trikabyxor

Dessa är fantastiskt sköna och mjuka! Sitter åt minimalt men lyckas ändå hålla sig på plats med en mjuk resår. Jag har kontorsjobb o de flesta byxor måste jag dra upp emellanåt då jag ofta varvar resa mig upp och sitta men dessa behövs inte det på :D Ignorera modellen som visar de på bild bara, på mig är de vanlig längd. Vet inte varför de bara går till ovanför skorna på modellen...
 
Mina fem cent är att VÄLDIGT få människor passar i åtsittande smala jeans. Kläder som sitter om strumpbyxor på benen kräver snygga ben. Det är itne alla som har det. De som har, kan skatta sig lyckliga. :)

Jag har inte ägt ett par jeans på de senste 40 åren. Går i byxor, Dvs inte stretch och inte denim.
Gillar pösiga byxor med vida ben. Jag har kort överkropp och låg midja och byxor som sitter åt nedanför höfterna ger ofelbart kameltå. Luftiga bomullsbyxor på sommaren och lite stadigare tyg om vintern.

(minns när vi på ett forum diskuterade var vi ville ha linningen på byxorna och en god vän sa att hon ville ha den en handsbredd nedanför naveln. Jag konstaterade att då måste jag börja raka mig. En handsbredd nedanför naveln blir det oanständigt :D )
Jag måste inflika att jag tycker lite tvärt om, att nästan alla - oavsett kroppsform, passar bättre i åtsittande smala jeans, helst svarta. Behöver inte heller vara just jeans, men figurnära. :D Tyvärr hjälper det väl inte TS, men ändå... haha.
 
Jag köpte precis nya jeans efter mycket letande... men jag är ju å andra sidan inte direkt smalt byggd utan snarare bred över rumpa, lår, höft. Jag hittade till slut byxor på Zara faktiskt, efter att ha provat si sådär 50 jeans i olika betydligt dyrare modeller 😅

Båda två är definitivt nya favoritjeans, supersköna och väldigt gedigna jeansmaterial men ändå inte strama på något vis. Köpte dom här och dom här. Men de har i mitt tycke många snygga modeller inne!
Båda ser fina ut! Blir sugen på att beställa :) Berätta gärna hur de är storleksmässigt när du har fått dem! Har fått för mig att Zara har små storlekar?
 
Mina fem cent är att VÄLDIGT få människor passar i åtsittande smala jeans. Kläder som sitter om strumpbyxor på benen kräver snygga ben. Det är itne alla som har det. De som har, kan skatta sig lyckliga. :)

Jag har inte ägt ett par jeans på de senste 40 åren. Går i byxor, Dvs inte stretch och inte denim.
Gillar pösiga byxor med vida ben. Jag har kort överkropp och låg midja och byxor som sitter åt nedanför höfterna ger ofelbart kameltå. Luftiga bomullsbyxor på sommaren och lite stadigare tyg om vintern.

(minns när vi på ett forum diskuterade var vi ville ha linningen på byxorna och en god vän sa att hon ville ha den en handsbredd nedanför naveln. Jag konstaterade att då måste jag börja raka mig. En handsbredd nedanför naveln blir det oanständigt :D )
Om du har kort underkropp förstår jag inte hur du får en kameltå av tighta byxor, du borde ju snarare få häng? Det är ju om byxorna åker upp som man får kameltå?
 
Åh de här :love: https://www.marqetstores.se/stockh-lm-petra-jersey-trousers-black/
Så mjuka och sköna, har dem mycket till jobbet och det känns lite som att ha mysbyxor på sig :D

D19D4B5C-D471-44F0-8999-140BE537FA83.jpeg
 
Åh. Jag har funderat på att köpa jeans från Hängmatta. Den modellen du har och några likande verkar vara precis vad jag letat efter i något år... Hur tycker du storlekarna är på deras kläder?

Tyvärr lite varierande 😅 Jag har bara den modellen i byxor och gick på måtten i midja o höft och tog då S (jag har L i vanliga fall?). De slutar precis ovanför mina converse och jag har korta ben o lång överkropp till min 168 cm. Kanske är tanken att man ska bära dem lite lägre än hur de sitter på mig? Men jag har inget alls emot att de är lite korta så köpte samma storlek i den andra färgen också. Annars hade jag testat att gå upp en storlek! De är i riktigt rejält jeanstyg så tror de kommer hålla typ resten av mitt liv 😅 Väldigt fin kvalité tycker jag!

Deras långärmade tunga tröjor är också ett hett tips. Även den i one size. Favoriter!
 
Vilka är dina favoritbyxor just nu? Visa gärna bild och/eller beskriv modell etc.

Jag har levt mitt vuxna liv i smala, svarta jeans och har blivit ruggigt less på dem. Behöver inspiration för vad för andra byxor som kan tänkas funka. Är långbent och smalt byggd men med lite putande mage och relativt hög midja (tror jag :confused:). Tycker att många byxor som sitter åt runt låren hasar ner.


Om jag ska se professionell ut så har jag ett par underbara Filippa K-byxor i nåt mjukismaterial, byxorna är skurna som till en kostym men utan veck och faller skitsnyggt. Vida över låren men blir aldrig fladdriga. Tyvärr är de pälsmagneter så jag kan bara ha dem hemma i typ tre minuter innan jag blivit helt inkattad.

Annars har jfour supersköna snygga jeans som också lyckas sitta bra utan att bli varken fladdriga eller överdrivet tajta.

Kort (157 cm) och slank här, allt i storlek s eller xs.
 
Åh. Jag har funderat på att köpa jeans från Hängmatta. Den modellen du har och några likande verkar vara precis vad jag letat efter i något år... Hur tycker du storlekarna är på deras kläder?
Jag hade tagit den storleken du brukar ha, tycker de är tts. Det är rejält jeanstyg, så de där byxorna använder jag inte på sommaren. :)
 
Har dem också! har till både gymmet, svampskogen och stallet. Och mobilfickan är så djup att mobilen ligger kvar även när man rider eller klättrar omkring.

Jag har dem också! På jobbet med en klänning/tunika över. Behöver få med mig mobil och nyckelkort/knippa överallt och då är det benfickor på sidorna som gäller. Dessutom jobbar jag väldigt omväxlande lager/kontor/kunder/leverantörer.

Ett plus i kanten är att man verkar kunna lämna in dem på Stadium för återvinning när man slitit ut dem. Har dock inte hänt än, de verkar hålla superbra.
 
Båda ser fina ut! Blir sugen på att beställa :) Berätta gärna hur de är storleksmässigt när du har fått dem! Har fått för mig att Zara har små storlekar?

Jag har haft samma upplevelse om storlekar hos dom. Upplevde dock båda paren som normala mot lite rymliga. Jag ligger mellan 38/40 i storlek och köpte båda paren i strl 40 pga att jag ville få plats med rumpa och lår. Dom passar men jag hade kunnat ha strl 38 utan problem :)
 
Tiger Marissa har jag flera par av. Påstås vara kemtvätt på dem, men tvättar på 30 grader i maskin :)
 
Älskar byxorna från LauRie. Finns i mängder med modeller. Superstretchiga men finns ändå i lite dressiga modeller.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor! Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar. Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 267
Senast: HeddaVovven
·
Utrustning Sugen på ett par nya ridbyxor och tyckte att byxorna från Maya Delorez såg trevliga ut! Aldrig provat märket dock. Hur är de i storlek...
2
Svar
21
· Visningar
3 607
Senast: Bison
·
Tjatter Jag skulle vilja köpa lite nya kläder. Problemet jag har är att för det första är jag helt blind när det kommer till hur kläder passar...
Svar
13
· Visningar
1 213
Senast: SaraMara
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 508
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp