Bukefalos 28 år!

Favoritdisneyfilm.

Sel

Trådstartare
Visste inte riktigt om jag borde lägga den här under Tjatter eller Kultur, men jag såg just en tio i topplista på vilka Disneyfilmer (inklusive Pixar) som tjänat mest pengar och jag blev så upprörd! 😅
Vilken är din favoritdisneyfilm?
 
Här finns en version med 15 filmer. Det gör på riktigt ont i själen att bara en enda film som inte är Pixar finns med. https://screenrant.com/highest-grossing-disney-animated-movies/
Hmm, från plats 15 upp till 8 är samtliga riktigt bra filmer, och eftersom majoriteten är av det nyare slaget är jag inte jätteförvånad.
Men många av de i toppen är jag förvånad över.
Frozen 2 var jag genuint positivt överraskad av, uppföljare håller sällan den nivån den filmen gjorde. Meeeen #1? Det måste ju ha ridit väldigt långt på ettans meriter tänker jag.
 
Hmm, från plats 15 upp till 8 är samtliga riktigt bra filmer, och eftersom majoriteten är av det nyare slaget är jag inte jätteförvånad.
Men många av de i toppen är jag förvånad över.
Frozen 2 var jag genuint positivt överraskad av, uppföljare håller sällan den nivån den filmen gjorde. Meeeen #1? Det måste ju ha ridit väldigt långt på ettans meriter tänker jag.
Ja, det man får tänka på är ju att det inte är "favoritfilmer" utan de som tjänat mest, och jag vet inte hur just den här listan räknat. Det finns listor där de tydligt exkluderat inkomst från home video, merchendise och liknande och de ser lite annorlunda ut.
Räknas det med produkter förstår jag hur båda Frozen hamnat där de hamnat.

Jag måste erkänna att inte sett hälften av filmerna som är med på listan. Föredrar Dreamworks nuförtiden. :D
 
Jag tänkte rösta på The Land Before Time, bara för att inse att det inte var Disney. 😅 Annars faller nog min röst också på Lejonkungen. Vilken härlig film!
 
Ja, det man får tänka på är ju att det inte är "favoritfilmer" utan de som tjänat mest, och jag vet inte hur just den här listan räknat. Det finns listor där de tydligt exkluderat inkomst från home video, merchendise och liknande och de ser lite annorlunda ut.
Räknas det med produkter förstår jag hur båda Frozen hamnat där de hamnat.

Jag måste erkänna att inte sett hälften av filmerna som är med på listan. Föredrar Dreamworks nuförtiden. :D

Haha! Jag har nog ändå sett dem, många är fantastiska :love:

Men ja Dreamworks. How to Train Your Dragon slår ju väldigt många på den listan med hästlängder liksom. :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 756
Senast: Tonto
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 881
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 684
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
2 825
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp