Favoritgaloppörer.

Niceandeasy e jättefin.. Har bara startat en gg än så länge men men.. *Hmm*
Kommer inte på fler just nu..

Real Dion, min sköthäst fast hon va riktigt usel.. *haha* :p Ville men hade inte kapaciteten.. :D
 
Åh vilken gammal tråd!! :bump:

Kolla på The_Lasts svar till mitt tidigare inlägg här :eek:

Vill bara säga att jag sålde aldrig min pålle och han är inte till salu :cool: :bow:
 
Rider en som aldrig kommit på plats men sötare häst får man leta efter och hon heter Smile Away.
 
För min del är det Arabgaloppen som gäller ;)!
Löper nu: Parnassos, Sakee, Shadora, Will Sham.
Löpt förr: Shades of Dawn (arabgaloppens drottning), Eldorado m.otal söner bl.a El Tornado, Elcatero m.fl

Bia
 
Håller med dig om att Berthram är riktigt stilig att titta på, grymt stark att rida! Gjorde min praktik hos hans tränare, en mkt trevlig kvinna.
 
Här är några av mina favoriter, som jag började att spela på redan vid förta starten.. Hooter, Cinnamon och Maureen Star. Finns andra också, men när man varit borta från banan så länge som jag har varit så hänger man inte med på samma vis, hur gärna man än vill.
 
Sv: Re: Favoritgaloppörer.

Kan ju bara säga att el wodkine, el waldo och will sham, som nu är såld till mellanöstern är så otroligt fina, mkt bra psyke. helt underbara :)
 
Sv: Favoritgaloppörer.

Här har ni alla en stolt ägare nu :) :).
Till alla er som har nämnt Zeneca som favorit här, ett stort tack!!

Men en liten fråga, kände ni henne eller gillade ni henne bara för att hon ser ut som hon gör? ;), hon är nämligen ganska hatad av dem som har haft hand om henne, hehe. Dock inte mig...hon står här än i stallet, likadan som hon alltid har vart.
 
Sv: Favoritgaloppörer.

Har fått en förkärlek för 3-årsårgången 1998. Valley Chapel, Pistachio och den störste Dano-Mast.

Tänk vad dessa hästar har gjort för skandinavisk galoppsport.
Vilka dueller mellan Valley Chapel och Dano-Mast:d :d . Valley Chapel,fightern mot hästen mer det perfekta steget(påminner lite om politik och höger vänster:p )

Sedan är även Nobel Prize fin. Och vår egen Tam O'Rito förstås.
 
Sv: Favoritgaloppörer.

Red en hingst som hette Super Ambition när jag jobbade i skövde. Han var då konvalecent och togs av banan. Såldes som ridhäst. :cry:
 
Sv: Favoritgaloppörer.

Fanns det inte en som Gun Packer eller något liknande? Hur var han? Vet att han stog i Mullsjö i några år. Då tyckte jag att han var jätte fin. Måste ha varit runt -85 eller nått sånt.
 
Sv: Favoritgaloppörer.

Min egen älskling, Love Me Do såklart! Men det kanske inte räknas med hästar man äger... :smirk:

Hästar jag inte äger, baserat på intryck de givit mig, inte snygghet i första hand:
Strong Waters (rest in peace, älskling!)
Itsagirl
Black Diamond
Melmac
Songline
Petipa (coolaste hingsten i världshistorien!)
Lill-Sham
Tuff Tuff
Salad Days (pappa till fölisen som kommer snart!)
No Worries
Iter Bis (första galoppören jag red!)
Dreidel
 
Sv: Favoritgaloppörer.

åke skrev:
Fanns det inte en som Gun Packer eller något liknande? Hur var han? Vet att han stog i Mullsjö i några år. Då tyckte jag att han var jätte fin. Måste ha varit runt -85 eller nått sånt.

Jag har hört om honom men inte träffat honom. Men då stod han i Stockholmstrakten. Mycket länge sen. Han dog 1985 såg jag.
Men det här var tidigare. Han var imp USA och skadade sej i senorna tror jag vf och blev ridhäst och gick i avel. Jag hörde att han var trevlig och blev en bra hopphäst, bla. En söt häst enligt bilder, som jag minns det.

Det enda jag vet.
 
Sv: Re: Favoritgaloppörer.

Bia skrev:
För min del är det Arabgaloppen som gäller ;)!
Löper nu: Parnassos, Sakee, Shadora, Will Sham.
Löpt förr: Shades of Dawn (arabgaloppens drottning), Eldorado m.otal söner bl.a El Tornado, Elcatero m.fl

Bia


Exclusive Friend.
Och lilla Twist`n shout
 
Sv: Favoritgaloppörer.

GoddessOfLove skrev:
Som löper nu och som har löpt.

Mina favoriter är Charming Sally, Won't Care Today, Colour of Magic, Zeneca, Nala, Fujitarra (stavning?), Cat on the top, Anchoridge och Gambensina. :)

Vad kul att min goding Anchoridge får vara med på ett hörn!
 

Liknande trådar

V
Hästmänniskan Hey! Sorry for the english post but I just started learning the language.. Saying hi and ordering fries pretty much wraps up my current...
Svar
7
· Visningar
1 420
Senast: SQT
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 831
Senast: fio
·
G
Ekonomi & Juridik Jag har blivit offer för ett försök till internetbedrägeri! Därför vill jag varna andra om detta och publicera mail som jag fått av...
Svar
7
· Visningar
3 434
Senast: terese
·
Avel Gjorde lite efterforskningar i en hästs stamtavla och den hade där färgbetäckningen Overa (Paint). Eftersom det handlar om en spansk...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp