Favorithingstar

Har många fina favoriter själv bl.a All star 5, Crown Z, Diaron men även några svenska yngre hingstar som ska bli spännande att se hur avkommorna tar sig. Crusader Ice och Gamelus är då dem hingstarna.

Men framförallt är favoriten Chacfly PS. En sådan dröm. Kunde inte hjälpa att drömma om ett föl från honom. Har tillomed kommit på namn. Hittils är favoritnamnet: Loveflight W
 
Jag har inte så mycket att välja på, i min ras finns det just nu endast en hingst som tar emot ston om jag hade velat betäcka - så han blir per automatik min favorithingst ;) Men Sirius är snygg, bra bedömd och det hade nog kunnat bli trevliga föl om jag någonsin får för mig att faktiskt betäcka Q. Namn på fölet hade blivit något ryskklingande i och med rasen (rysk basjkir).
 
Jag har svårt att säga vem som är favorit generellt sett. Jag har de jag tycker passar till mina ston men ingen passar alla.
 
Min favorit är Warsteiner och min fölunge heter Tree House Julius, eftersom Warsteiner är en ölsort så döpte jag fölet efter en ölsort också!
 
Min favorithingst bland avlidna hingstar är National Zenith xx. Han bara talade direkt till mitt hjärta när jag först såg honom på hingtsvisning 1990. Att han var efter legendariske Secretariat xx gör honom inte sämre.

Annars är jag också förtjust i Linner Hedwr bland welsh cobhingstarna- har själv en avkomma efter honom. Hon både hoppar bra, rör sig bra och är snäll 🥰
 
Har inte koll på hingstar som finns nu, men min absoluta favorit är Cardento :love: . Var otrolig glad när jag lyckades få rida en avkomma efter honom en gång på gymnasiet jag gick på, det var wow för mig.
 
Hej, vem är era favorithingstar?
Vad skulle ni döpa fölen efter dem om ni skulle betäckt med dem?
Min dröm är helt klart Chacco Blue. Har haft äran att rida några av hans direkta avkommor och dom har gett en fantastisk känsla som jag aldrig förr fått någonsin. Så på min topp 10 önskelista så är det helt klart att äga en Chacco Blue-häst. Han har dessutom lämnat fantastiskt fina hästar efter sig, jag stannade alltid upp lite när hans avkommor visas på hoppbanorna förr.
Nyligen såldes ju ett embrio efter honom för nära en halvmiljon, jag förstår varför.
 
Min dröm är helt klart Chacco Blue. Har haft äran att rida några av hans direkta avkommor och dom har gett en fantastisk känsla som jag aldrig förr fått någonsin. Så på min topp 10 önskelista så är det helt klart att äga en Chacco Blue-häst. Han har dessutom lämnat fantastiskt fina hästar efter sig, jag stannade alltid upp lite när hans avkommor visas på hoppbanorna förr.
Nyligen såldes ju ett embrio efter honom för nära en halvmiljon, jag förstår varför.
Chacco Blue-Diamant de Semilly 😋.

Chacco Blue ser också så himla schysst och hanterbar ut. Som en go-kart i super-duper-de-lux-plus-extra-allt-utförande
 
Chacco Blue-Diamant de Semilly 😋.

Chacco Blue ser också så himla schysst och hanterbar ut. Som en go-kart i super-duper-de-lux-plus-extra-allt-utförande
e. diamant de semilly ska jag köpa hem nu, är planen. :heartHoppar redan 140 hemma, men är rätt svårriden.
Men den kombon du skriver om låter helt klart som en annan dröm
 
Hej, vem är era favorithingstar?
Vad skulle ni döpa fölen efter dem om ni skulle betäckt med dem?

Mina favorithingstar är hingstar med blod från dessa Heartbreaker, Capitol, Diamant de Semilly och givetvis Irco Marco. Jag gillar att döpa föl efter namn som anspelar på mamman/pappan/stammen.
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Ramona
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 838
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 226
Senast: Jaasse
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp