Bukefalos 28 år!

Favoritras?

Jag har fallit som en fura för korthårig collie. Hörde från en uppfödare igår som undrade om jag var intresserad av en kull där tiken nu är konstaterad dräktig, men det blir tyvärr lite för tidigt. Står dock i kö till ett par andra kullar... :love:
 
Jämthund :love:
Petit Basset Griffon Vendeén :love:
Har ju dessa raser själv, men jag är egentligen överförtjust i Leonberger :love: (mamma och min syster har sådana).
 
Oj :crazy:
Får man säga fem stycken?
Älskar Flat Coated Retriver, Boxrar, Irländsk varghund, schäfer även Border Terrier och strävhåriga taxar är fina :p :love:

Är inte så bra på att bestämma mig :angel:

/Frida

________________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Leonberger :love:, vi är inne på vår andra generation och har precis skaffat oss en valp som är dryga 3 mån nu.

En annan favoritras är isländsk fårhund som jag haft i över 20 år. Suverän i stallet och hänger med, trots att den inte är så stor, på alla långritter och fartfyllda ridturer.
xbassirid.jpg
 
Rottweiler
Dobermann

Är väl de raser som ligger mig närmst om hjärtat :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej. Min precis fyllda 1-åriga golden retriever har de senaste veckorna fått en sån enorm jaktlust, innan har hon kunnat gå förbi...
Svar
14
· Visningar
1 014
Senast: Runan
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 573
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 093
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp