đŸȘ¶ Skatan och stenen – en berĂ€ttelse om farvĂ€l, fĂ„glar och förundran

• Dagbok
  • TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare IngelaH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 0
  • Visningar Visningar 160
Det finns möten som förÀndrar oss, fast vi inte mÀrker det direkt. MÀnniskor som kommer nÀra, och fÄglar som följer efter.

En sommar, för inte sĂ„ lĂ€nge sen, förlorade jag en vĂ€n – en konstnĂ€r med samma naturandliga blick som jag sjĂ€lv bĂ€r inom mig. PĂ„ vĂ€gen hem frĂ„n beskedet satt en ensam skata vid vĂ€gkanten. Den sĂ„g pĂ„ mig. Jag sĂ„g tillbaka. Vi sa ingenting. Men nĂ„got hĂ€nde.

Dagen efter mÄlade jag en skata pÄ en liten sten och lÀt den följa med till min vÀns grav. Sedan dess ler jag alltid lite nÀr jag ser en ensam skata. Det Àr som att han fortfarande finns dÀr, nÄgonstans i skuggorna, mellan himmel och jord.

Det hĂ€r Ă€r en liten berĂ€ttelse om sorg, nĂ€rhet, fĂ„glar – och hur naturen talar till oss, nĂ€r vi lyssnar.

🌿 Ur min (förhoppningsvis) kommande novell: “Skatan och stenen”

Liknande trÄdar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen Àr stjÀrnklar, det har blivit februari. Snart Àr det vÄr. Som sÄ oÀndligt mÄnga gÄnger förut Àr det dags att slÀppa in hÀstarna... 2
Svar
38
· Visningar
4 854
Senast: SaraXX
·
  • LĂ„st
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejÀl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera pÄ min vÀns bröllop. NÀr jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 901
Senast: cassiopeja
·

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

HĂ€stnyheter