Feber vid ansträngning

Fibromyalgi kan ge feber vid ansträngning.

Jag har även, men detta är min egen helt ovetenskapliga och personliga upplevelse, en tanke om att nackbesvär kan ge feber, vilket har varit fallet för mig. När nacken och bröstryggen blev behandlade och jag kunde rida på ett bättre sätt har fenomenet försvunnit. Ingen läkare/sjukgymnast har dock kunnat stötta min uppfattning, så jag vet inte om det är en slump eller om det verkligen fanns ett samband.
Intressant, jag har ganska stora problem med just nacken 🤔
 
Jag får feber när jag tränar hårt och fått så länge jag kan minnas.
Jag tänker att det är kroppens sätt att vila och feber och ont i muskler hör ju ofta ihop.

Jag har inte tränat på det viset under hela sommaren och bara haft feber en vecka när jag varit sjuk så är ganska säker på att det hör ihop med gymträning/överansträngning för mig.
Ja jag upplever att jag på något sätt lätt blir överbelastad eller överansträngd. Men det krävs lite väl lite ansträngning för att det ska bli för mycket.
 
Ja jag upplever att jag på något sätt lätt blir överbelastad eller överansträngd. Men det krävs lite väl lite ansträngning för att det ska bli för mycket.
Så läskigt hoppas du kan kolla upp det 🙏

Jag får det ju som sagt när musklerna brutits ner och kroppen är slutkörd så sätt men att få det av bara lite ansträngning låter ju inte bra.
 
Det har med största sannolikhet med vagusnerven att göra. konstigt/tråkigt att inte vården kunde något om det för det är ju ingen hemlighet att vagusnerven påverkar oss mycket. Det finns numera väldigt spännande forskning om vagusnerven. Här är en https://ki.se/forskning/stimulering-av-vagusnerven-framtidens-antiinflammatoriska-behandling
Men åh vad intressant, tack!! Jag har haft tanken själv att det kanske varit typ nerver i kläm, men det här låter ju verkligen som nåt jag måste läsa mer om!
 
Kanske vill du läsa om kraniocervikal instabilitet (CCI) och dess koppling till ME hos vissa. Finns en del svensk forskning om det från Bragee-kliniken.
Tack, det ska jag läsa. Antar att det bara är att googla? Jag har läst endel om just ME, men det verkar ju vara en ganska diffus diagnos som kanske kan passa in på många människor. Men jag tyckte att det fanns mycket som stämde på mig ☹️.
 
Tack, det ska jag läsa. Antar att det bara är att googla? Jag har läst endel om just ME, men det verkar ju vara en ganska diffus diagnos som kanske kan passa in på många människor. Men jag tyckte att det fanns mycket som stämde på mig ☹️.
Jag tycker me-pedia ofta är en bra plats att börja. Alltid referenser och så. På brageeklinikrns hemsida finns en självskattning med råd beroende på resultatet. Men nej, det är inte en så kul diagnos med tanke på nuvarande kunskapsläge och stigmatisering. En hoppingivande blogg är healthrising.
 
Svarar alla här. Jag har just varit hos vårdcentralen. Jag fick träffa en väldigt bra läkare som tog mina problem seriöst. Han verkade inte tycka att mina problem var så konstiga som jag var rädd att han skulle. Men eftersom det är väldigt diffusa problem så är det ju jättesvårt att säga exakt vad det beror på. Han trodde att det är flera saker som påverkar. Dels min tidigare utmattning och så sa han att många med fibromyalgi beskriver samma symptom. Han sa också att fibro och utmattning många gånger hör ihop lite då de kan trigga varandra. Men han nämnde även hormoner, klimakteriet.

Just nu var det liksom inte så mycket att göra egentligen, förutom att lära sig att anpassa sig och känna vad som funkar med kroppen. Jag fick lämna några blodprover, men jag vet inte exakt vad 😅. Så inte så mycket mer klok egentligen, men ändå skönt att få bekräftat att jag inte är knäpp men antagligen inte heller något farligt.
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 562
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 828
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Löss
  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp