Federbaum - fjädrande bom

biffen

Trådstartare
är det tydligen på min sadel. Det låter ju bra, men kan man identifiera fjädringen på nåt sätt eller är det bara nåt som hästen känner av? Finns det nackdelar?
 
Nej det finns inga nackdelar med fjäderstål.
Det är precis som namnet fjädrande men även otroligt hållbart. Du skall som ryttare kunna känna av det.
Men en del sadelbommar är bara förstärkta med fjäderstål och då kan du inte göra det.
 
Jag tittade på en Parianisadel nyligen, och de har någon form av elastisk bom. Det kunde man se/känna om man satte bakvalvet mot magen och drog framvalvet mot sig så sviktade hela sadeln. Tyckte mig även känna det när jag red.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
911
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Rida med halsring Hur påverkar en stel, rund halsring jämfört med ett mjukt rep? Fördelar och nackdelar? Vilken ger tydligast signal...
Svar
8
· Visningar
777
Senast: Plantan
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp