Feelgood utan kärlek

Älskade Ove, en av mina topp fem böcker nånsin men tokgrät genom hela boken och sen har jag inte vågat mig på nån av hans andra böcker.
Nä då är det kanske inte så mycket feelgood över det hela :)

Funderar på om första och andra boken om Rosengädda skulle kunna passa. Det är förvisso en del kärlek men det är inte bara det som driver handlingen framåt och som gör den fin. Den är dessutom himla bra som ljudbok med författarinläsning :)
 
Nä då är det kanske inte så mycket feelgood över det hela :)

Funderar på om första och andra boken om Rosengädda skulle kunna passa. Det är förvisso en del kärlek men det är inte bara det som driver handlingen framåt och som gör den fin. Den är dessutom himla bra som ljudbok med författarinläsning :)
Nej inte riktigt 😁

Rosengädda har jag lyssnat på, gillade jättemycket.

Inte tagit mig för den senaste ännu dock.
 
Var den? Vad tråkigt att höra. Kanske lika väl hoppar över den då
Ja det var liksom mest irriterande att lyssna på den, tyvärr eftersom dom andra har varit så bra. Sen finns det såklart andra saker som var bra men ja, det var rätt tråkigt att den inte höll samma nivå. :)
 
Ja vad synd. Den första boken speciellt var ju jättebra. Och precis sån känsla som jag är ute efter.
Då tror jag absolut du kommer gilla Flavia!

Säkert Harold Fry också :)

Tror kanske att du skulle kunna gilla Dear Fahrenheit 451 - en bibliotekarie som skriver brev till böcker hon läst och har en relation till.
 
Tycker du att Falsterbo-deckarna verkar lästvärda så tyckte jag att Ester Karlsson med K var betydligt bättre (samma författarduo) eftersom det var mycket roligare persongalleri (en överviktig papegoja liksom!)
 
P G Wodehouse är den bästa feelgood-författaren någonsin, hans böcker är min snuttefilt och jag måste läsa något av honom minst ett par gånger om året. Mest känd är han väl för böckerna om Jeeves & Wooster, men jag rekommenderar varmt serien om Blandings Castle också.
 
Emma Hambergs böcker om Rosengädda. Visst handlar de om relationer, men det är inga rena kärlekshistorier.

Britt-Marie var här. Jag har inte sett filmen (och vill inte heller), men boken är riktigt bra.
 
Älskar Cedervalls deckarserie om hon pensionärstanten som flyttar till Gotland med två islandshästar. Förvisso en viss portion död, men på ett mysigt sätt (haha).

Detsamma gäller Morden i Falsterbo! Lyssnade igenom dom förra sommaren.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 471
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp